Avatar billede rucer Nybegynder
23. april 2001 - 14:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Window

Hej.
jeg er ved at lave en hjemmeside i dreamWeaver, men der er noget som den ikke vil. Jeg vil have siden til at åbne i 500 * 600. når man opner siden skal dewn værer i 500 *600 hvordan gør jeg DET?

knavsper
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. april 2001 - 14:13 #1
<Script Language=\"JavaScript\">
<!-- Hide from old browsers
function openwindowlink() {
newwin = window.open(\"yourpage.htm\",\"windowname\",\"
height=500,width=600,scrollbars,resizable\")
}
// end hiding --></Script>
<a href=\"java script: openwindowlink()\">Open Window</a>

/Rob
Avatar billede Beach Mester
23. april 2001 - 14:14 #2
Du skal lave en viderstilling fra din indexside til en ny hvor du så angiver hvilken størrelse det skal være i!
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. april 2001 - 14:14 #3
Det gør du med JavaScript, f.x. ovenstående.

Sig til hvis du ikke er fortrolig med at indsætte Javascript i din HTML.

/Rob
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. april 2001 - 14:15 #4
<SCRIPT>
function NewWin () {
NY=window.open(\'personale1.htm\',\'NY\',\'width=600,height=500,toolbar=no,scrollbars=no,resizable=no,location=no,status=no\')
}
</script>

<a href=\"java script:NewWin()\">
Avatar billede rucer Nybegynder
23. april 2001 - 14:26 #5
Til rob/
hvor i min htlm skal jeg sætte den ind. er det mellem body eller head ?

Knavsper
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. april 2001 - 14:28 #6
i din body!
Avatar billede rucer Nybegynder
23. april 2001 - 14:41 #7
Det virker sq ike: men her kan i se hvad der STÅR:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<div id=\"Layer1\" style=\"position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1; left: 0px; top: 1px\"><object classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0\" width=\"800\" height=\"600\">
    <param name=movie value=\"Billeder/ll%20Forside%20ll.swf\">
    <param name=quality value=high>
    <embed src=\"Billeder/ll%20Forside%20ll.swf\" quality=high pluginspage=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\" type=\"application/x-shockwave-flash\" width=\"800\" height=\"600\">
    </embed>
  </object></div>

<a href=\"java script:NewWin()\">
</body>
</html>

Hvor skal jeg sætte det ind henne??
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. april 2001 - 14:44 #8
Sådan:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<!-- Hide from old browsers
function openwindowlink() {
newwin = window.open(\"yourpage.htm\",\"windowname\",\"
height=500,width=600,scrollbars,resizable\")
}
// end hiding --></Script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<div id=\"Layer1\" style=\"position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1; left: 0px; top: 1px\"><object classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0\"; width=\"800\" height=\"600\">
    <param name=movie value=\"Billeder/ll%20Forside%20ll.swf\">
    <param name=quality value=high>
    <embed src=\"Billeder/ll%20Forside%20ll.swf\" quality=high pluginspage=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\"; type=\"application/x-shockwave-flash\" width=\"800\" height=\"600\">
    </embed>
  </object></div>

<a href=\"java script: openwindowlink()\">Klik her for at åbne vinduet</a>

</body>
</html>
Avatar billede rucer Nybegynder
23. april 2001 - 14:49 #9
Nu har jeg taget det i sagde og sat ind i min HTLM bar nede i hjørnet: men der sker i noget. detter er hvad der står.

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<!-- Hide from old browsers
function openwindowlink() {
newwin = window.open(\"yourpage.htm\",\"windowname\",\"
height=500,width=600,scrollbars,resizable\")
}
// end hiding --></Script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<div id=\"Layer1\" style=\"position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1; left: 0px; top: 1px\"><object classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0\";; width=\"800\" height=\"600\">
    <param name=movie value=\"Billeder/ll%20Forside%20ll.swf\">
    <param name=quality value=high>
    <embed src=\"Billeder/ll%20Forside%20ll.swf\" quality=high pluginspage=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\";; type=\"application/x-shockwave-flash\" width=\"800\" height=\"600\">
    </embed>
  </object></div>

<a href=\"java script: openwindowlink()\">Klik her for at åbne vinduet</a>

</body>
</html>
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. april 2001 - 15:22 #10
Men det funker nu?

/Rob