Avatar billede stengaard Praktikant
28. november 2005 - 23:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvad gør jeg forkert når jeg vil trække noget ud fra en tabel

hvad gør jeg forkert når jeg vil trække noget ud fra en tabel i mysql skal kun bruge noget der hedder "HOVEDRET" i tablen i linien kategori hvordan for jeg den til det:

men for denne fejl:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE kategori like '%%' ORDER BY id DESC LIMIT 0,4' at line 1

har prøvet med følgende script:

<?php
include('config.php');
$kategori = $_GET['Hovedret'];
$query = mysql_query("SELECT id,titel,kategori,name,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM opskrift WHERE parent=0 WHERE kategori like '%$q%' ORDER BY id DESC LIMIT $offset,$range") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query) == 0) {
    echo 'Ingen resultater af din søgning!<br>';
    } else {
        echo '<table id="list"><tr>';
        echo '<th width="50%">Opskrifter</th><th width="15%">Kategori</th><th width="15%">Forfatter</th>';
        echo '</tr>';
        while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
            echo '<tr>';
            echo "<td width='50%'><a href='laes.php?id=$row[id]'>$row[titel]</a></b></td>";
            echo '<td width="15%">'.$row['kategori'].'</td>';
            echo '<td width="15%">'.$row['name'].'</td>';
            echo '</tr>';
        }
        echo '</table>';
}
echo '<br>';

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM opskrift WHERE parent=0"),0);
if ($offset >= $range) {
    $forrige = $offset-$range;
    echo "<a href='?offset=$forrige'>Forrige</a> | ";
} else {
    echo 'Forrige | ';
}
if ($antal > $offset+$range) {
    $naeste = $offset+$range;
    echo "<a href='?offset=$naeste'>Næste</a> ";
} else {
    echo 'Næste ';
}
?>
Avatar billede rzj Nybegynder
28. november 2005 - 23:24 #1
parent='0'
Avatar billede stengaard Praktikant
28. november 2005 - 23:26 #2
skal jeg fjerne parent='0' eller hvad mener du er ikke den store haj i PHP
Avatar billede stengaard Praktikant
28. november 2005 - 23:31 #3
jeg takker det virker
Avatar billede rzj Nybegynder
28. november 2005 - 23:31 #4
to where går ikke. Jeg har ihvertfald ikke set det før. Prøv denne:
"SELECT id,titel,kategori,name,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM opskrift WHERE parent='0' AND kategori like '%$q%' ORDER BY id DESC LIMIT $offset,$range"
Avatar billede stengaard Praktikant
29. november 2005 - 00:05 #5
har lavet det sådan her det virker fint

<?php
include('config.php');
$query = mysql_query("SELECT id,titel,kategori,name,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM opskrift WHERE kategori like 'Hovedret' ORDER BY id DESC LIMIT $offset,$range") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($query) == 0) {
    echo 'Ingen resultater af din søgning!<br>';
    } else {
        echo '<table id="list"><tr>';
        echo '<th width="50%">Opskrifter</th><th width="15%">Kategori</th><th width="15%">Forfatter</th>';
        echo '</tr>';
        while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
            echo '<tr>';
            echo "<td width='50%'><a href='laes.php?id=$row[id]'>$row[titel]</a></b></td>";
            echo '<td width="15%">'.$row['kategori'].'</td>';
            echo '<td width="15%">'.$row['name'].'</td>';
            echo '</tr>';
        }
        echo '</table>';
}
echo '<br>';

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM opskrift WHERE kategori like 'Hovedret'"),0);
if ($offset >= $range) {
    $forrige = $offset-$range;
    echo "<a href='?offset=$forrige'>Forrige</a> | ";
} else {
    echo 'Forrige | ';
}
if ($antal > $offset+$range) {
    $naeste = $offset+$range;
    echo "<a href='?offset=$naeste'>Næste</a> ";
} else {
    echo 'Næste ';
}
?>
Avatar billede stengaard Praktikant
01. december 2005 - 10:47 #6
lukket