Avatar billede karstenl Nybegynder
28. november 2005 - 22:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

delete felt i DB. tabel

Hej

Hvordan sletter jeg data i et felt i en tabel?
Altså IKKE slette hele kolonnen men kun selve data i ET felt..

Håber det er til at forstå?

Det jeg bruger nu ser sådan her ud:
if Request.QueryString("mode") = "delete" then
  cn.Execute "DELETE FROM tbl_linkMaps WHERE ID = " & Request.QueryString("ID")

Men der sletter jeg jo ALLE date.
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2005 - 22:10 #1
Det skal du klare med en UPDATE i stedet for. Her skal du så sætte feltets værdi til det der svarer til "en tom værdi", f.eks. NULL, hvis din tabel tillader det for det pågældende felt.

Eksempel:

cn.Execute "UPDATE tabel SET felt1 = NULL WHERE ID = " & Request.Querystring("ID")
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. november 2005 - 22:11 #2
Hvis du kun vil slette en kolonne skal du bruge en update sql sætnignen i stedet for delete, kolonneNavn i SQL sætningen skal være nanvet på den kolonne du vil slette data i:

if Request.QueryString("mode") = "delete" then
  cn.Execute "UPDATE tbl_linkMaps SET kolonneNavn = Null WHERE ID = " & Request.QueryString("ID")
Avatar billede karstenl Nybegynder
28. november 2005 - 23:12 #3
Tror softspot var hurtigst der med 9 sec. :)

Så softspot smid venligst et svar, og tak for hjælpen.. begge to :)
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2005 - 23:17 #4
I tilfælde som dette, hvor svarene ligger så tæt, har jeg ikke noget imod at dele point. Svaret er jo ikke stjålet og ikke mindre korrekt end mit... men det er jo helt og holdent din afgørelse (men så ved du hvordan jeg anskuer det :)).

Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2005 - 23:45 #5
Takker for point :)
Avatar billede karstenl Nybegynder
28. november 2005 - 23:53 #6
Det var så lidt :)

Jeg har giver eagleeye lidt godt karma istedenfor ;D