Avatar billede rimax_me Nybegynder
28. november 2005 - 17:52 Der er 5 kommentarer

Hvordan jeg linker til en side, i en dropdown menu

Mit spm. går ud på " hvordan linker jeg til en ny side i en dropdown menu lavet i javascript?

Hva ska jeg skrive i koderne?

PÅ forhånd mange tak :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2005 - 12:13 #1
JavaScriptet:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function surfto(frm) {
  var myindex=frm.select1.selectedIndex;
  if (frm.select1.options[myindex].value != "0") {
    window.location = 'body.jsp?newAnnonce=<%=newAnnonce%>&serieRecordId='+(frm.select1.options[myindex].value);
  }
//-->
</script>

HTML'en:
<select name="select1" onChange="surfto(this.form)">
  <option value="Value1" selected>Label1</option>
  <option value="Value2">Label2</option>
</select>
</form>

Jeg har ikke nået at tjekke det, men det skulle virke. Skriv tilbage hvis det ikke gør, så skal jeg nok følge op på det.

Bjarne
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2005 - 12:15 #2
Ups, en lille fejl.
Erstat følgende:

'body.jsp?newAnnonce=<%=newAnnonce%>&serieRecordId='+(frm.select1.options[myindex].value);

med

'body.jsp'
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2005 - 12:16 #3
Eller hvad din side nu hedder (mangler sgu en preview funktion af det man har skrevet, eller et større text-area til teksten)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2005 - 13:42 #4
Uanset om du kan bruge det eller ej, så er det vist ved at være lukketid ?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2006 - 09:39 #5
Jeg ville ønske at et spørgsmål kunne lukke sig selv efter en mdr. Luk venligst!