Avatar billede ixus Nybegynder
28. november 2005 - 15:50 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

SQLFieldList samt Rep:DebÅbnePoster

Jeg bruger #SQLFieldList når jeg kan, men efter jeg har fundet ud af, at den IKKE giver nogen fejl overhovedet, hvis man glemmer et fejl, har jeg droppet den ide igen.

Kan man få #SQLFieldList til at give en fejlbesked, såfremt jeg har glemt et felt? Det er problematisk hvis jeg f.eks. glemmer et prisfelt, #SQLFieldList bevirker da at den vil sætte 0 ind!

Ligeså, jeg har forsøgt uden held indtil videre at optimere Rep:DebÅbnePost på SQL'en, den er al for langsom til mit temperament. Kan man gøre noget ved den mht. til C5 SQL?
Avatar billede Broholm Novice
28. november 2005 - 22:29 #1
Nej, det kan man ikke, men det ville godt nok være rart.
Man skal tænke sig om, inden man bruger #SqlFieldList - det kan gå rigtig galt, da UPDATE-triggeren ikke ved om bufferen er blevet begrænset af en #SqlFieldList

-Broholm
Avatar billede ixus Nybegynder
02. december 2005 - 16:10 #2
Øv, nå men tak for eh, svaret :). Du har ingen tips til DebÅbnePoster, eller i det hele taget rapporter generelt vedr. SQL optimering?
Avatar billede Broholm Novice
05. december 2005 - 14:06 #3
Du kan lægge en #SqlSumList ind

SET &PostVAL = BeløbVAL
SET &PostDKK = BeløbDKK
#SqlSumList(DebPostUdlign,BeløbVAL,BeløbDKK)
SEARCH DebPostUdlign USING KtoRefIdx WHERE
    Konto  == DebPost.Konto AND
    PostRef == DebPost.RecId

    #SUB(&PostVAL, BeløbVAL)
    #SUB(&PostDKK, BeløbDKK)
END

-men det er vist også det hele...
Avatar billede ixus Nybegynder
05. december 2005 - 16:25 #4
Tak for hintet, jeg kan vel kun optimere rap/qtx såfremt disse har f.eks. en INTRODUCE/SEARCH et sted i koden; hvis der ikke er nogen af disse, kan man vel ikke gøre andet?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 22:35 #5
Hvis rapporten skal optimeres ydligere, skal QT'en erstattes helt eller delvist med SQL. F.eks. kan man droppe DebPost i QT'en og skrive SQL i PRE-OUTPUT på DebKart. Det så nødvendigt at lave en prompt med dato afgrænsning o.l.