Avatar billede steffe Nybegynder
23. april 2001 - 12:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Åbn fil med..

Er der nogen der ved hvordan laver et program man kan åbne en fil, alså fx: c:\\windows\\notepad.exe fil.txt

Bare skriv kilde koden..
Avatar billede wisen Nybegynder
23. april 2001 - 12:56 #1
Hvad mener du. Vil du have et program der tager navnet på en tekstfil, og åbner den i notepad eller hvad ?
Avatar billede psp_psp Nybegynder
23. april 2001 - 13:03 #2
system(\"c:\\\\windows\\\\notepad.exe fil.txt\");
Avatar billede wisen Nybegynder
23. april 2001 - 13:50 #3
... eller
ShellExecute(Handle,\'open\',PChar(\'fil.txt\'),pchar(\'\'),pchar(\'\'),SW_SHOWNORMAL);
Avatar billede steffe Nybegynder
23. april 2001 - 20:00 #4
Det skal være et program vor der er en memo og når man skriver visny.exe fil.txt, så skal den åbnes i memoen..
Jeg bruger C++ Builder 5.0
Avatar billede psp_psp Nybegynder
24. april 2001 - 14:24 #5
Hvad med denne her løsning:

1) En knap hvor der står \"Åben\".
2) Når man trykker på knappen åbner stanard OpenFile-dialog-boxen. Her vælger man fil-navnet og trykker på OK.
3) Filen læses ind i memory, og smides ind i en multi-line edit-kontrol.

Jeg kan godt skrive koden til dig hvis du er interesseret.
Avatar billede casperwollesen Nybegynder
24. april 2001 - 15:45 #6
Avatar billede steffe Nybegynder
26. april 2001 - 19:59 #7
Jeg skal bare bruge en kode så man kan skrive Visny.exe Filenavn.txt, og så åbner programmet file.
Avatar billede Techwork Praktikant
16. maj 2001 - 03:18 #8
Jeg skal lige høre om jeg har forstået spørgsmålet korrekt. Du vil lave et program som tager en tekstfil som argument...?

F.eks: mit_c_program.exe tekst.txt
Avatar billede steffe Nybegynder
20. maj 2001 - 20:29 #9
Ja, det skal være et program som tager en tekstfil som argument.