Avatar billede nythjem Nybegynder
28. november 2005 - 14:02 Der er 1 løsning

Hent fra databasen, bruge en variabel?

Hej Alle.

Jeg er lige begyndt i VB.Net og er løbet ind i nogle problemer.

Jeg har en tabel i min database, der hedder UserInfo. I databasen er der et felt, der hedder UserFileName, rækken har Id = 1.

Jeg vil nu gerne KUN trække Id = 1 ud fra databasen, hente feltet UserFileName, og bruge det videre i min kode.

Hvordan gør jeg det?

(Pt. looper jeg i databasen, og prøve at nedarve min variabel UserFileName, men det går vist ikke så godt :))

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click

        ToolStripStatusLabel1.Text = "Searching the server ..."

        Dim currentUserInfo As MyDatabaseDataSet1.UserInfoRow

        For Each currentUserInfo In MyDatabaseDataSet1.UserInfo.Rows

            Dim UserXmlFileName As String
            UserXmlFileName = "http://www.microsoft.com/" & currentUserInfo.UserFileName

        Next

        Dim rssURL As String = UserXmlFileName

        Try
            Dim currentNewsItem As MyDatabaseDataSet.NewsItemsRow
            For Each currentNewsItem In MyDatabaseDataSet.NewsItems.Rows

                Dim result As ArrayList
                result = RssManager.ProcessNewsFeed(rssURL)

                Dim currentNewsItems As NewsItem
                For Each currentNewsItems In result

                    Dim title As String
                    title = currentNewsItems.Title
                    title = title.Replace("'", "")
                    title = title.Trim()

                    Dim description As String
                    description = currentNewsItems.Description
                    description = description.Replace("'", "")

                    Dim link As String
                    link = currentNewsItems.Link
                    link = link.Replace("'", "")

                    Dim FilterExpression As String
                    FilterExpression = "Title = '" & title & "'"

                    Dim filteredNewsItems() As System.Data.DataRow
                    filteredNewsItems = MyDatabaseDataSet.NewsItems.Select(FilterExpression)

                    'Dim newsItemsAddedCount As Integer = 0

                    If filteredNewsItems.Length = 0 Then

                        'newsItemsAddedCount = newsItemsAddedCount + 1

                        Dim NewRow As MyDatabaseDataSet.NewsItemsRow = MyDatabaseDataSet.NewsItems.NewNewsItemsRow

                        NewRow.Link = link
                        NewRow.Title = title
                        NewRow.Description = description
                        NewRow.Publiser = "Biiiz News Service"
                        NewRow.MyDate = DateTime.Now()
                        NewRow.Clicked = 0

                        MyDatabaseDataSet.NewsItems.AddNewsItemsRow(NewRow)

                        MessageBox.Show("Ny indlæg.." & link)

                    End If

                    'If newsItemsAddedCount > 0 Then
                    '    ToolStripStatusLabel1.Text = newsItemsAddedCount & " news found ..."
                    '    Call refreshBiiizNewsItems()
                    'Else
                    '    ToolStripStatusLabel1.Text = "No news found ..."
                    'End If

                Next

        Catch ex As Exception
            Throw ex
        End Try

    End Sub
Avatar billede nythjem Nybegynder
28. november 2005 - 15:15 #1
Har fundet en brugbar løsning.. :)