Avatar billede emilt Nybegynder
28. november 2005 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsom computer, nogen gange

Hej eksperter,

jeg har et mærkværdigt problem: de seneste par uger er min computer begyndt at være meeeeget laaaangsom hvis jeg giver den en bestemt ordre, f.eks. hvis jeg højreklikker på en fil (så går der gerne 30 sekunder før en menu dukker op), hvis jeg sletter en fil (så går der 30 sekunder før den ligger i kurven), hvis jeg åbner en mpg- eller mp3 fil (bruger windows mediaplayer)... Hvordan kan det være? Jeg kan f.eks. manøvrere rundt på internettet og i min computers stisystem (mapperne...) uden tøven. Men når det kommer til enkelte filers redigering eller åbning går det meeeget langsomt. Nogen hjælp til dette?

- emilt
Avatar billede hcma Novice
28. november 2005 - 14:30 #1
Avatar billede hcma Novice
28. november 2005 - 14:32 #2
gider du ikke også lige kigge på disse åbne spørgsmål ;o)
http://exp.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=emilt&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
chancen for hjælp er større, hvis man sørger for at få lukket/afsluttet sine spørgsmål :o)
Avatar billede emilt Nybegynder
28. november 2005 - 15:27 #3
Jeg har IE Privacy Keeper som holder mig fri fra gamle tempfiler, cookies etc... Jeg har kørt x-cleaner nu, den fandt overraskende nok 3: noget der hedder alexatoolbar og noget der hedder turbodownload, og noget der hed MaxSpeed..., de er nu fjernet. Spybot fandt efterfølgende ingenting. Jeg bruger også noget der hedder RegCleaner 4.3, er det godt nok? Jeg laver lige en reboot

Tak fordi du mindede mig om de gl spm, det var virkelig ikke meningen at undlade at lukke... Nogen gange har det bare undret mig, at folk 'kommenterer' i stedet for at 'svare', altså så de ingen point kan gives... Men det er vist mest min egen skyld...
Avatar billede emilt Nybegynder
28. november 2005 - 15:34 #4
kører også lige en antivir scan
Avatar billede hcma Novice
28. november 2005 - 16:24 #5
manglende svar:  nogle (bl.a. mig selv) foretrækker at komme med kommentarer og så først på spørgerens opfordring lægge et svar, så vi ikke uberettiget kommer til at tage point.
Har selv brugt RegCleaner 4.3 og har ikke noget at udsætte på den (jeg henviser jo selv til den i mit link ;o)  )
Når du har været det hele igennem og du stadig synes at det hele går langsomt, kan du jo altid prøve at kopiere en HiJack-log ind i virus-kategorien, og få en af folkene derinde til at checke den.  (gør jeg selv et par gange om året, som et ekstra check)
Avatar billede emilt Nybegynder
28. november 2005 - 23:05 #6
Ok, tak - det har hjulpet det meste allerede... Læg svar ;o)
Avatar billede hcma Novice
28. november 2005 - 23:56 #7
svar  :o)