Avatar billede vong Nybegynder
27. november 2005 - 22:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hul i sikkerhed?

Hej

Sidder og er ved at lave en lukket webside til en forening. Har lavet et ASP script, der virker, hvor jeg opretter en session og indlægger følgende i toppen af alle asp-filer med en <!-- #include virtual="kod.asp" -->

<%
If Session("login") <> "KODETEKST" Then
  Response.Redirect "go.asp"
End If
%>

go.asp er mit log ind script, der sætter sessionen til KODETEKST (altså noget tal/bogstavsskode)

Er dette relativ sikkert, eller kan det let hackes? Der skulle nødig være hul i sikkerheden når siden bliver startet op. Håber på lidt respons.
VonG
Avatar billede ranglen Nybegynder
27. november 2005 - 22:42 #1
Det ser fint ud. Hvordan ser go.asp ud?
Avatar billede vong Nybegynder
27. november 2005 - 22:49 #2
'asapkoden er:
<form method="post" action="gotjek.asp" action="top.asp">
Bruger<input type="text" name="navn" size="20">
Log ind<input type="password" name="login" size="20">

og gotjek.asp er:
<%
If Request.Form("login") = "alfa" AND Request.Form("password") = "alfa" Then

  Session("login") = "KODETEKST"
  Session.Timeout = 30
  Session("Starttidspunkt") = Now
  Session("navn2") = Request.Form("navn")
  Response.Write "<h1>Hej " & Request.Form("navn") & "</h1><br>"
  Response.Write "<h1>Du er nu logget korrekt ind</h1><br>Denne session varer en halv time, så skal du logge ind igen."

Else

' Hvis forkert sættes ingen session til NEJ
  Session("login") = "NEJ"
  Session.Timeout = 30
  Response.Write "<h1>Du er IKKE logget korrekt ind</h1>"
  Response.Write "<p><a href='go.asp'>Forkert adgandskode. Tilbage til log ind</a></p>"

End If
%>
Avatar billede vong Nybegynder
27. november 2005 - 23:01 #3
Der er noget galt med kode kan jeg da se - men den virker. Jeg kører med 3 strenge til identifisering. Men spørgsmålet går jo også mere på om sikkerheden i ASP sessioner? Programeringen virker nemlige umiddelbart ok.
Avatar billede ranglen Nybegynder
27. november 2005 - 23:18 #4
Den ser også fin ud. En statisk If sætning som du har der, kan man ikke rigtig få noget injektet ind i. Og din brug af login session er korrekt
Avatar billede vong Nybegynder
28. november 2005 - 12:55 #5
Fint nok... Så fortsætter jeg med programeringen af de lukkede sider.

Ranglen: smid lige et svar så du kan få dine point (hvordan jeg nu gør det - er newbie på eksperten.dk)
Avatar billede vong Nybegynder
07. juni 2007 - 13:02 #6
Lukker tråden da det jo virker
Avatar billede vong Nybegynder
07. juni 2007 - 13:03 #7
Skulle være et svar