Avatar billede zeattle Nybegynder
27. november 2005 - 04:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kommentar script

Hej

Jeg søger et kommentar script med svar til hver kommentar, så det listes efter hinanden.

Har prøvet selv lidt, men det resultat jeg fik var kun at man kunne svare på en den første kommentar, og ikke svare på svaret.

Et exempel ville være som www.played.dk fx.

Søger bare det der skal kunne oprette det, ikke noget andet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. november 2005 - 13:34 #1
Du skal lave en tabel i stil med:
id = autoincrement
brugerid = int
overskrift = varchar(255)
besked = text
parent = int (her er 0 f.eks. en hovedtråd, og 1 vil være en børnetråd til tråd id = 1)

Håber du kan bruge denne tabel struktur til at komme videre med?
Avatar billede zeattle Nybegynder
30. november 2005 - 16:20 #2
Ikke specialt :/
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. november 2005 - 20:45 #3
Hvad med noget i denne stil:
http://www.codebreaker.dk/exp/667716.php

PS: Det er slet ikke færdigt!
Avatar billede zeattle Nybegynder
30. november 2005 - 21:23 #4
Altså nu tror jeg er lidt mere med.

det er meningen at når man "svare" til en anden kommentar så sætter den det id ind i parent eller hvad?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. november 2005 - 22:50 #5
True! Du har fat i den lange ende! :o)
Avatar billede zeattle Nybegynder
01. december 2005 - 01:17 #6
Hvordan laver jeg så en loop så den bliver ved med at lave en tabel under som er mindre?
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. december 2005 - 08:03 #7
Hmmm... Godt spørgsmål! :o)
I stedet for at lave en tabel, kunne du indrykke spørgsmålet med X antal: nbsp;
Men igen, når en tråd så har 100 undertråde, vil det ville blive pænt.
(tror det er derfor man holder det til en hovedtråd, og så alle undertråde er på samme niveau derunder!)
men du kan jo få det som du vil lave det! :o)
Avatar billede zeattle Nybegynder
01. december 2005 - 16:33 #8
Noget du evt. kunne hjælpe mig lidt videre med?, ved godt det meget at forlange, men også kun hvis du vil :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. december 2005 - 20:50 #9
Så tror jeg sgu vi er tæt på: http://www.codebreaker.dk/exp/667716.php
Avatar billede zeattle Nybegynder
01. december 2005 - 22:21 #10
Efter hvad jeg kan se, ser det rigtig godt ud :D
Avatar billede zeattle Nybegynder
02. december 2005 - 16:20 #11
Hej igen jakobdo.

Tænkte lige du ville se hvad jeg har bikset sammen, jeg har self. brugt dit systemet og er kommet frem til dette:
http://80.62.214.9/forum/forum_las.php?id=1

Jeg bruger tables :)
Avatar billede zeattle Nybegynder
03. december 2005 - 00:04 #12
Så hvis du gider lægge et svar, så kan du få dine velfortjente points.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. december 2005 - 10:22 #13
Svar!
Avatar billede zeattle Nybegynder
03. december 2005 - 11:05 #14
Jeg takker mange gange for din hjælp.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. december 2005 - 11:27 #15
Takker for point!