Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. november 2005 - 20:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

slet knap virker ikke

er der ikke en der vil hjælpe mig min slet knap virker ikke

KODE>>>>>>>>>>>>>>>

setlocale(LC_ALL, "da_DK");
if ($_POST[submit]) {
include ('config.php');
$db = mysql_select_db("dvddata_dvddatabasen");
$sql = "INSERT INTO dvdudlaan (user_id, filmnr, wdato) VALUES ('$_POST[user_id]', $_POST[filmnr], now())";
//$sql = "INSERT INTO dvdudlaan (navn, film, filmnr, wdato) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[film]', $_POST[filmnr], '$_POST[wdato]')";
mysql_query($sql) or die(mysql_error());
}

if ($_POST[slet]) {
include ('config.php');
$db = mysql_select_db("dvddata_dvddatabasen");
$sql = "DELETE FROM dvdudlaan WHERE filmnr = $_POST[filmnr]";
mysql_query($sql) or die(mysql_error());
}
?>

<html>
<head>
</head>
<body>
<center>
<p> <b><span class='small6'>Indsæt en ny dvdfilm til udlån:</span> </b> </p>

<form action="viewpage.php?page_id=6" method="post">
<table>
<tr> <td> Brugernavn: </td> <td> <select name="user_id">

<?
//VIS DER ER GRUPPE PÅ SKAL DER VÆRE ( WHERE user_groups LIKE '%1%'  )
// FØR ( ORDER BY )

include ('config.php');
$sql = "SELECT user_id, user_name FROM fusion_users ORDER BY user_name ASC";
$query = mysql_query($sql);
while($data = mysql_fetch_array($query)) {
print "<option value=\"$data[user_id]\">$data[user_name]</option>\n";
}
?>
</select> </td> </tr>

<tr> <td> Filmnavn: </td> <td> <select name="filmnr">

<?
include ('config.php');
$sql = "SELECT dvdinfos_id, dvdinfos_name FROM fusion_dvdinfos ORDER BY dvdinfos_name ASC";
$query = mysql_query($sql);
while($data = mysql_fetch_array($query)) {
print "<option value=\"$data[dvdinfos_id]\">$data[dvdinfos_name]</option>\n";
}
?> </select>
</td> </tr>
<tr> </tr>
<tr> <td colspan="2"> <input type="submit" name="submit" class="button" value="Indsæt filmen!"> </td> </tr>
</table>
</form>
<br> </center>
<hr>
<br>
<b>Udlånte film:<b>
<br>
<?
include ("config.php");
$db = mysql_select_db("dvddata_dvddatabasen");
$sql = "SELECT UNIX_TIMESTAMP(du.wdato) AS wdato, du.filmnr, u.user_name, dvd.dvdinfos_name FROM dvdudlaan AS du, fusion_users AS u, fusion_dvdinfos AS dvd WHERE du.user_id = u.user_id AND dvd.dvdinfos_id = du.filmnr ORDER BY u.user_name ASC";
$query = mysql_query($sql);

while($data = mysql_fetch_array($query)) {

echo "<br>";
echo "<div align='center'>";
echo " <center>";
echo " <table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' style='border-collapse: collapse' bordercolor='#111111' id='AutoNumber1' width='100%'>";

echo " <tr>";
echo " <td width='65' bgcolor='#C0C0C0'>&nbsp;Film id:</td>";
echo " <td width='397' bgcolor='#C0C0C0'>&nbsp;Film Titel</td>";
echo " <td width='200' bgcolor='#C0C0C0'>&nbsp;Medlem</td>";
echo " <td width='150' bgcolor='#C0C0C0'>Data for udlån:</td> ";
echo " <td width='150' bgcolor='#C0C0C0'>Slet film:</td> ";
echo "</tr>";
echo "<tr>";
echo "<form action=\"viewpage.php?page_id=6\" method=\"post\">";
echo "<td width='67'>&nbsp;$data[filmnr]</td>";
echo "<td width='397'><span style='font-weight:bold;color:#000;background-color:#eeee00;'>&nbsp;$data[dvdinfos_name]</span></td>";
echo "<td width='67'><b>&nbsp;$data[user_name]</b></td>";
echo "<td width='101'>&nbsp; " . date("d-m-Y",$data[wdato]) . "</td>";
echo "<td width='101'> <input type=\"submit\" name=\"slet\" value=\"Slet\"Style=\"background:transparent;color: #000000;font: normal 10px verdana,arial,helvetica,sans-serif;border:0px;padding:0px;margin:0px;line-height:1;text-align:center;cursor:pointer;\"> </td>";
echo "</form>";
echo "</tr>";
echo "</table>";
echo "</center>";
echo "</div>";
echo "<br>";
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. november 2005 - 20:28 #1
Hvor er den kode som du kalder når der trykkes SLET?
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. november 2005 - 20:30 #2
Det er det jeg selv prøvet at lave...Fnis

<input type=\"submit\" name=\"slet\" value=\"Slet\"Style=\"background:transparent;color: #000000;font: normal 10px verdana,arial,helvetica,sans-serif;border:0px;padding:0px;margin:0px;line-height:1;text-align:center;cursor:pointer;\">
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. november 2005 - 20:37 #3
Når du klikke på den knap, så submitter du hele siden.
Jeg ville nok lave det som et link:
<a href="delete.php?dvdID=12">Slet</a>

og så lave siden delete.php
<?
//DB Connect
$dvd = mysql_real_escape_string($GET['dvdID']);
$query = mysql_query("DELETE FROM dvder WHERE id = ".$dvd." LIMIT 1");
header("location: " . $_SERVER['HTTP_REFERER']);
?>
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. november 2005 - 20:43 #4
takker:

smid lige et svar min ven
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. november 2005 - 20:44 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. november 2005 - 20:44 #6
PS: Husk at lave kontrol på slet siden, ellers kan alle kalde den og slette DVDer.
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. november 2005 - 20:46 #7
Yes Sir og tak
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. november 2005 - 20:46 #8
//LUKKER
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. november 2005 - 20:47 #9
Takker for point!
Avatar billede crapmaster Nybegynder
26. november 2005 - 20:51 #10
np, tak fordi du gider bruge tid på mig, jeg er jo barn man ikke kan nå....fnis
Avatar billede johan.o Nybegynder
27. november 2005 - 11:13 #11
Måske du kan bruge dette til noget :

<?php

if($_POST['act']=="Slet") { echo "Du trykkede på 'Slet'."; }
if($_POST['act']=="Gem") { echo "Du trykkede på 'Gem'."; }

?>

<html>
<body>
<form action="test.php" method="post">
<input type="submit" value="Slet" onclick="this.form.act.value='Slet';">
<input type="submit" value="Gem" onclick="this.form.act.value='Gem';">
<input type="hidden" name="act">
</form>
</body>
</html>

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
27. november 2005 - 11:14 #12
Det skal gemmes som 'test.php' hvis du vil SE effekten :)

Mvh. Johan