Avatar billede qksno Nybegynder
26. november 2005 - 19:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Videre spørgsmål omkring sql

God aften igen =)

Videre spørgsmål omkring sql http://exp.dk/spm/667642

hvis jeg nu vil sætte flere sammen eks:
rs.Open "SELECT * FROM table WHERE id = " & Request.QueryString("id") AND Brugerid=" & session("id"), database

eller vil have en order by på:
rs.Open "SELECT * FROM table WHERE id = " & Request.QueryString("id") AND Brugerid=" & session("id") ORDER BY dato DESC, database

hvordan gør jeg så lige det.

på forhånd tak
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2005 - 20:05 #1
Nej tak. Tag du dem bare igen. :^)

(http://www.eksperten.dk/spm/667642)
Avatar billede qksno Nybegynder
26. november 2005 - 20:08 #2
Hmm troede jeg havde forstået princippet nu, men nej, altså jeg sætter % " ind foran AND men hvad så med ORDER den siger fejl hvis jeg sætter:

rs.Open "SELECT * FROM table WHERE id = " & Request.QueryString("id") & " AND Brugerid=" & session("id") & " ORDER BY dato DESC, database

Du har virkelig været til en stor hjælp, vil gerne havde du skal have mine point.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2005 - 20:24 #3
rs.Open "SELECT * FROM table WHERE id = " & Request.QueryString("id") & " AND Brugerid=" & session("id") & " ORDER BY dato DESC", database
Avatar billede qksno Nybegynder
26. november 2005 - 20:32 #4
Tror ikke der er noget forskel på det jeg skrev og det du skrev?

min siger "Slut på sætning var ventet"

Har du et andet forslag, det er den sidste sætning jeg mangler for at få det hele til at virke..
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2005 - 20:53 #5
Dit: ... BY dato DESC, database
Mit: ... BY dato DESC", database

En tekststreng skal afsluttes med et "-tegn.
Avatar billede qksno Nybegynder
26. november 2005 - 21:38 #6
okay mange tak for hjælpen. Det virkede.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2005 - 21:59 #7
... ok, så får du da et svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
11. december 2005 - 19:29 #8
Husk nu at acceptere svaret. :^)