Avatar billede zrednaz Nybegynder
26. november 2005 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til splash screen

Hej derude,

Jeg har fået lavet et kryds-og-bolle-spil, og meningen er, at der skal komme en 'splash screen' frem i 3 sekunder, inden selve spillet vises.
Jeg skal altså have noget i denne retning til at køre, når skærmen åbnes:

Sleep(3000);
SplashScreen.Hide;
Form1.ShowModal;
SplashScreen.Close;

Det virker også fint, hvis man sætter de kommandoer i en knap, men så er det ikke automatisk. Hvis jeg sætter dem i fx OnShow, så brokker den sig over, at Show/Hide er forbudt i en OnShow, men heller ikke

Sleep(3000);
Form1.ShowModal;
SplashScreen.Close;

virker; så bliver splash screenen aldrig synlig, men spillet kommer da frem efter 3 sekunder. Hvor'n gør man? :(
Avatar billede stone Forsker
26. november 2005 - 13:27 #1
Avatar billede zrednaz Nybegynder
26. november 2005 - 14:25 #2
Taksa :)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
26. november 2005 - 18:12 #3