Avatar billede kurtspurt Nybegynder
25. november 2005 - 15:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

find hvilken tab der vises

Hvordan finder man ud af hvilket tabvindue der er trykket på hvis bruger en tabcontrole? jeg skal bare bruge nummeret på den.

JEg kunne forstille mig at det var noget ala
private void tabControl1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("tab nummer: " + [mangler kode]);
        }
Avatar billede spif2001 Nybegynder
25. november 2005 - 15:19 #1
tabControl1.SelectedIndex
Avatar billede spif2001 Nybegynder
25. november 2005 - 15:20 #2
dvs

private void tabControl1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("tab nummer: " + this.tabControl1.SelectedIndex);
        }
Avatar billede Syska Mester
25. november 2005 - 17:26 #3
.ToString()
Avatar billede spif2001 Nybegynder
25. november 2005 - 18:47 #4
ikke nødvendigt med ToString() når man lægger den sammen med en string.
Avatar billede kurtspurt Nybegynder
25. november 2005 - 20:47 #5
Det var jo lige det :)

og man kan sandelig også sætte
tabControl1.SelectedIndex = x
hvis man vil bladre :)
Avatar billede Syska Mester
27. november 2005 - 12:56 #6
hmmm, troede egentlig ikke den selv kunne finde ud af at caste den til en string... ( det er en "INT" der kommer ud af SelectedIndex" ik'? )

// ouT
Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. november 2005 - 16:59 #7
jo, men lægger man et tal til en string, bliver det tilføjet stringen. Om den så kalder ToString selv ved runtime, er en anden snak - gør den jo nok.
Avatar billede Syska Mester
28. november 2005 - 15:08 #8
hehe