Avatar billede peter_e99 Nybegynder
25. november 2005 - 13:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CVS eller Java-problem. Hjælp!

Hej eksperter,

Jeg sidder igang med min hovedopgave og skal bruge et statistik-program, som hedder Tetrad. Jeg skal bruge version 4, som kan hentes på følgende URL:

http://www.phil.cmu.edu/projects/tetrad_download/

Programmet kører i Java, og jeg har været inde på Sun's hjemmeside og hente den seneste opdatering (tror jeg). Der er jo så mange forskellige at vælge mellem derinde, men når jeg prøver at opdatere den, skriver den, at jeg har den nyeste version, så tror ikke det er det, der er problemet.

Når jeg starter med at downloade henter den programmet ned (8mb) og skal lige til at eksekvere programmet, hvorefter jeg får meddelelsen: Unable to launch Tetrad 4.3.5-0. I detaljerne under fejlen får jeg en meddelelse om, at der er noget med CVS, der er problemet.

Jeg er helt på bar bund her. Aner ikke, hvad CVS er eller hvad problemet som sådan er. Jeg kan jo se, at Java begynder at køre, med Suns kaffekopslogo, men så stopper den der. Håber virkelig, der er en, der kan hjælpe mig, da min hovedopgave er meget afhængig af netop dette program :-(

På forhånd tak :-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. november 2005 - 14:20 #1
Det starter fint her.. noget med cvs siger ikke så meget.. copy&paste evt hele fejlmeddelsen her.
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
25. november 2005 - 15:59 #2
Ok... Under fanebladet General står følgende:

An error occurred while launching/running the application.

Title: Tetrad 4.3.5-0
Vendor: Philosophy, Carnegie Mellon University
Category: Unexpected Error

Please correct the file project/resources/version
so that it contains a version number of the form
a.b.c-d, where a, b, c, and a are integers. It should have
been in CVS. Try doing cvs up or looking in an recent version
of the repository in case someone removed it. This should be
the version of last published version of Tetrad.

Under fanebladet "launch file" står følgende:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<!-- JNLP File for Tetrad application -->
<jnlp
    spec="1.0+"
    codebase="http://www.phil.cmu.edu/projects/tetrad_download/"
    href="launchers/tetrad-4.3.5-0.jnlp">
    <information>
        <title>Tetrad 4.3.5-0</title>
        <vendor>Philosophy, Carnegie Mellon University</vendor>
        <homepage href="index.html"/>
        <description>Tetrad Application, Version 4.3.5-0</description>
        <description kind="short">Causal analysis tool.</description>
        <offline-allowed/>
    </information>
    <security>
        <all-permissions/>
    </security>
    <resources>
        <j2se version="1.4+" max-heap-size="300M"/>
        <jar href="download/tetrad-4.3.5-0.jar"/>
    </resources>
    <application-desc main-class="edu.cmu.tetradapp.Tetrad"/>
</jnlp>

Og under "Exception":

java.lang.RuntimeException: Please correct the file project/resources/version
so that it contains a version number of the form
a.b.c-d, where a, b, c, and a are integers. It should have
been in CVS. Try doing cvs up or looking in an recent version
of the repository in case someone removed it. This should be
the version of last published version of Tetrad.
    at edu.cmu.tetradapp.util.Version.currentViewableVersion(Version.java:179)
    at edu.cmu.tetradapp.Tetrad.<init>(Tetrad.java:64)
    at edu.cmu.tetradapp.Tetrad.main(Tetrad.java:81)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
    at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
    at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
    at com.sun.javaws.Launcher.executeApplication(Unknown Source)
    at com.sun.javaws.Launcher.executeMainClass(Unknown Source)
    at com.sun.javaws.Launcher.continueLaunch(Unknown Source)
    at com.sun.javaws.Launcher.handleApplicationDesc(Unknown Source)
    at com.sun.javaws.Launcher.handleLaunchFile(Unknown Source)
    at com.sun.javaws.Launcher.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Giver det mere mening nu?
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
25. november 2005 - 17:41 #3
Kom nu kære eksperter - er der ingen, der kan hjælpe mig?
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
28. november 2005 - 15:19 #4
Er der slet ingen, der har et bud på mit problem her? Det er utroligt vigtigt for mig at få det til at køre!
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. november 2005 - 19:55 #5
Ja jeg har ingen bud, jeg har aldrig rodet med java webstart. Det virker fint her så jeg har svært ved at se hvad det skulle være. Hvis du er i tvivl om du har sidste version så vil jeg foreslå du finder ud af hvad for en version du sidder med.
java -version i cmd.exe skulle kunne sige det.

du kan få Java SE 5 her.
http://javashoplm.sun.com/ECom/docs/Welcome.jsp?StoreId=22&PartDetailId=jre-1.5.0_05-oth-JPR&SiteId=JSC&TransactionId=noreg
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
29. november 2005 - 09:37 #6
Damn - stadig samme problem. Har afinstalleret alt mit java og gen-installeret det, men stadig samme problem. Den pakker programmet godt nok ud, men lige når den skal igang med at initialisere det får jeg fejlmeddelelsen. Det er godt nok underligt... Nogen idé om, hvem jeg ellers kan spørge for at få hjælp?
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
29. november 2005 - 09:45 #7
Har postet samme topic under "Java" - håber det giver positivt afkast :-)
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
29. december 2005 - 11:56 #8
Ingen svar - lukker den!