Avatar billede calcio_x Nybegynder
25. november 2005 - 12:13 Der er 4 kommentarer

Automatiks opdatering?

Hej.

Jeg ville høre om det er muligt at ens hjemmeside automatisk kan fjerne noget indhold, efter en given tid?
Eks.:
Jeg har en helt almindelig .html-side hvor der står; "eksperten.dk is the best!".
Kan jeg så, på en eller anden måde, få denne tekst til at forsvinde, ved at give den en dato og tidspunkt, hvorefter den ikke er tilgængelig mere?
Avatar billede korup Nybegynder
25. november 2005 - 12:53 #1
Hejsa

Ja kønt er det ikke, men tænkte på om det kan bruges..

-----------------------------------------------------------------------
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function saettekst()
{
d = new Date()
nydato = new Date(2005, 12, 01, 00, 00, 00) ;

if (d < nydato)
{
document.getElementById("tekst").innerHTML = "TEKSTEN VISES";
}
else
{
document.getElementById("tekst").innerHTML = "SLETTER";
}
</script>
</head>

<body onload="saettekst();">

<div class="mellem" id="tekst"></div>

</body>
</html>

-------------------------------------------------------------------

/korup
Avatar billede calcio_x Nybegynder
25. november 2005 - 14:35 #2
Dvs. javascript er sagen.

Men nu er det jo sådan at det ikke bare er en tekst men et hyperlink som skal sted (hyperlinket skal forsvinde efter given dato og kl.), og dette hyperlink skal placeres et bestemt sted på selve siden.

Jeg forestiller mig at man kan lave flere på samme siden (f.eks. den første forsvinder kl. 12.00, den anden kl. 14.00, osv.).

Jeg går ud fra at man skriver koderne under <script language...> og derefter sætter en værdi ud fra hyperlinksene? Er det sådan det fungerer, hvis ja kan du så "skære det ud i pap for mig" ved evt. at vise et eksempel med 3 links (eller flere).
Avatar billede roenving Novice
29. november 2005 - 13:26 #3
Sæt display til none, når dine elementer ikke skal vises mere !-)

F.eks.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
</style>
<script language="javascript" type="text/javascript">
var elmsToHide = [
  ["link1",2005,10,29,13,22,0],
  ["link2",2005,10,29,13,22,10],
  ["link3",2005,10,29,13,22,20],
  ["link4",2005,10,29,13,22,30],
  ["link5",2005,10,29,13,22,40],
  ["link6",2005,10,29,13,22,50]
]
function hideText(){
  var nu = new Date(),linktid;
  for(i=0;elmsToHide.length>i;i++){
    linktid = new Date(elmsToHide[i][1],elmsToHide[i][2],elmsToHide[i][3],elmsToHide[i][4],elmsToHide[i][5],elmsToHide[i][6])
    if(nu.getTime() > linktid.getTime())
      document.getElementById(elmsToHide[i][0]).style.display = "none";
  }
  setTimeout("hideText()",1000);
}
window.onload = function(){
  hideText();
  setTimeout("hideText()",1000);
}
</script>
<title>Fjern elementer efter tid</title>
</head>
<body>
<div id="link1"> <a href="kjg.html">kjg.html</a><br></div>
<a href="kjdsfs.html" id="link2">kjdsfs.html</a><br>
<a href="kjasrag.html" id="link3">kjasrag.html</a><br>
<a href="kjeg.html" id="link4">kjeg.html</a><br>
<a href="kjag.html" id="link5">kjag.html</a><br>
<a href="kjog.html" id="link6">kjog.html</a><br>

</body>

</html>

-- bemærk, at et javascript Date-objekt angiver måneder fra 0 til 11, så november i det ovenstående eksempel er 10 !-)
Avatar billede ini Nybegynder
12. december 2005 - 20:02 #4
du kan måske også lave det på denne måde:

<head>
<meta http-equiv="refresh" content="5; url=http://www.eksempel.dk" />
</head>

Content="5;      angiver antallet af sekunder, der går før url'en bliver aktiveret.
Det vil tælle sekunderne efter hvornår siden er åbnet. Altså fem sekunder efter jeg har åbnet siden vil jeg blive stillet videre.