Avatar billede speedfigther Nybegynder
25. november 2005 - 06:47 Der er 6 kommentarer

Kører FSO script på XP- localhost giver http500 serverfejl

Hejsa,
jeg har problemer med at kører et fso script som tidl. har virket under win2000. Scriptet ser sådan ud:

<%'@ Language=VBScript %>
<%' Option Explicit %>
<%
Sub ReadFiles
  Dim fso, f1, ts, s
  Const ForReading = 1
  Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

  Set ts = fso.OpenTextFile("C:\testfile.txt", ForReading)
  s = ts.ReadLine
  Response.Write "File contents = '" & s & "'"
  ts.Close
End Sub

call ReadFiles
%>

Håber du kan hjælpe..

Hilsen
Claus
Avatar billede softspot Forsker
25. november 2005 - 06:50 #1
Har den bruger (IUSR eller hvad?) som kører scriptet rettigheder til at læse i roden af c-drevet?
Avatar billede killerclown Nybegynder
25. november 2005 - 08:10 #2
Du har også tjekket, at der må afvikles scripts på hjemmemappen på det websted, du forsøger, at køre på, ikk' ?

/Killer
Avatar billede speedfigther Nybegynder
25. november 2005 - 10:05 #3
jeg er ikke sikker på hvad du mener med dit spørgsmål.. men jeg har delt mappen via stifinder, er der andre forhold jeg skal tage højde for da ?
Jeg kan sagtens kører andre aspscripts.
Avatar billede softspot Forsker
25. november 2005 - 16:57 #4
Du skal sørge for at IUSR har rettigheder til at læse den folder (eller i det mindste den specifikke fil) som du refererer til. Jeg tror ikke det er nok at dele folderen, med mindre du i den deling også sætter læserettigheder for IUSR.

Bort set fra det, så er det nok ikke tilrådeligt at IUSR får adgang til rod-folderen på dit systemdrev (men det er nok bare mig der er paranoid).
Avatar billede speedfigther Nybegynder
25. november 2005 - 18:57 #5
hej softspot,
jeg er ikke så god til det med opsætning af brugerrettigheder, men kører på serveren som administrator. ved du hvordan det skal sættes op ?
Avatar billede softspot Forsker
25. november 2005 - 22:30 #6
Jeg er faktisk ikke klar over om det er den korrekte metode, men jeg plejer at gøre flg.:

1. finde den folder som IUSR skal have rettigheder til
2. højreklik på den
3. vælg egenskaber
4. vælg fanen med sikkerhed
5. hvis IUSR_<maskinens navn> ikke finde i liste af bruger og grupper, så tryk på tilføj knappen (dette åbner en ny dialog). Hvis IUSR findes i listen, så hop til pkt. 6.
5a. vælg avanceret (eller hvad den nu hedder på dansk) - dette åbner endnu et vinduet hvor du kan søge efter brugere og grupper.
5b. klik på knappen find nu eller søg
5c. listen i bunden indeholder nu alle brugere og grupper i systemet og der skal du finde den som hedder noget med IUSR_<maskinens navn> og vælge/markere den
5d. tryk OK i det aktuelle søgevindue
5e. tryk OK i det første søgevindue
6. marker IUSR (der står sikkert noget med "Internet Guest Account" i brugernavnet).
7. sørg for at denne bruger har det fornødne rettigheder, alt afhængig af hvad denne (dvs. de brugere der får adgang til maskinen igennem din webserver) skal med filerne i den pågældende folder/mappe. Du har umiddelbart behov for læserettigheder.
8. tryk OK

Så burde du være igennem.

NB: Jeg har lavet denne vejledning ud fra en engelsk version af Windows XP Pro, men du vil forhåbentlig genkende det meste i en evt. dansk version...