Avatar billede fritter25 Nybegynder
24. november 2005 - 20:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Riser card til mobo og kabinet.

Hejsa.

Jeg er kommet frem til, at jeg skal bygge en desktop PC udfra et MicroATX bundkort. Dog er det jo svært at sætte PCI kort i en kabinet, som måske kun er 10 cm højt.
Derfor tænkte jeg på muligheden for at sætte et riser kort på mit bundkort. Vil et riserkort passe på alle bundkort og i alle micro ATX kabinetter?
Avatar billede screem_brille Novice
24. november 2005 - 20:25 #1
ellers kan du bruge et lp kort (low profile)
Avatar billede fritter25 Nybegynder
24. november 2005 - 21:16 #2
Jeg tror jeg gør noget andet. Jeg køber simpelthen et Chieftec kabinet: http://www.chieftec.de/?page=products_show&item=3003&k_id=1&language=uk

Og kombinerer det med dette bundkort fra ASUS :
http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=25&model=165&modelmenu=1

Så burde der være plads.

Dog undrer en ting mig. Når jeg kigger på bagsiden af kabinettet lige under parralel port stikket, så sider der et gult stik (seriel eller noget) På bundkortet ligner det, at der sidder nogle USB enheder. Bør jeg ligge noget i det? Mange andre producenters kabinetter ser ud på samme måde!
Avatar billede fritter25 Nybegynder
04. januar 2006 - 20:48 #3
lukker