Avatar billede sorenriis Nybegynder
24. november 2005 - 19:59 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Eksekvere Java-program fra windows?

Jeg er startet på 1. semester som IT-ingeniør, hvor vi er blevet introduseret for Java.
En ting der dog irriterer mig er at mine programmer skal startes vha. f.eks. java.exe myProgram.

Findes der ingen måde hvorved man kan starte programmet direkte, som f.eks. en exe-fil, hvor man blot dobbeltklikker på filen og så er man kørende?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. november 2005 - 20:16 #1
Ja, du skal pakke det til en jar-fil. Så kan det køres ved at dobbeltklikke på den.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/
Avatar billede sorenriis Nybegynder
25. november 2005 - 01:01 #2
Jeg prøvede det lige, men det eneste jeg får ud af det er en "Fatal exception occured. Program will exit"-fejl. Hvad kan det skyldes?

Mit test program ser således ud:
-----
public class Test{
    private int result;

    public static void main(){
        Test test = new Test();
    }

    public Test(){
          System.out.println("test");
    }
Avatar billede zonic Nybegynder
25. november 2005 - 22:00 #3
Det er formentlig fordi du ikke har et String array med i signaturen til main metoden. Normalt skal den se sådan her ud
public static void main(String[] args) { /* ... */ }
Avatar billede snoop_one Nybegynder
26. november 2005 - 14:25 #4
Du kan også benytte et lille program som f.eks. Java Runner som du evt. kan downloade fra:
http://www.download.com/Java-Runner/3000-2417_4-1987574.html