Avatar billede rafn12 Nybegynder
24. november 2005 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

søg efter post ved indtastning i formular

Hej

Jeg vil gerne have at når man forsøger at taste et tlf.nr. i en formular, så søger den først efter om det eksister i forvejen og gør det det skal den post vises eller skal man bare kunne fortsætte indtastningen.

nogen forslag????
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
24. november 2005 - 15:11 #1
Der er en hel del skridt i det du nævner.

Der kræves jo at formularen er tom når du gør det. Er formularen bundet til en tabel/forespørgsmål? Så vil indtastning af noget i telefonnummer-feltet jo oprette en post, men det ønsker du så kun hvis det ikke findes i forvejen.

Formularen, kan så f.eks. ikke været bundet til noget som udgangspunkt.

Så skal formularen vide hvornår du har indtastet et telefonnummer. Er det efter:'
165454, 86625788, +458662544 eller 00 45 86 62 54 11  ?

Så skal du tjekke om det indtastede findes i formularen i forvejen med
dlookup("[telefonnummerfelt]","dintabel","[telefon] ='" & me!telefonfelt & "')

Hvis ovenstående returnerer Null blev nummeret ikke fundet i tabellen.
Hvis det returnerede noget skal du gå til posten.

Du kunne f.eks. bruge:

If not isnull(dlookup("[telefonnummerfelt]","dintabel","[telefon] ='" & me!telefonfelt & "')) then
  me.recordsource = "SELECT * FROM dintabel WHERE telefon = ''"
else
  DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
End if

Ovenstående kræver lidt modificeringer for at virke.
Du antager også at telefonnumre ikke kan gå igen i tabellen - kan du være sikker på det?
Avatar billede rafn12 Nybegynder
24. november 2005 - 15:56 #2
Hej

vil du prøve at lave det i en database for mig hvis jeg sender dig et eks.???

så giv mig din mail eller send en mail til mig på kennettrafn@hotmail.com
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
24. november 2005 - 20:44 #3
Jeg har desværre ikke så meget tid i de her dage, men jeg vil gerne hjælpe med specifikke ting her igennem. Måske en anden har tid til det. Ellers kan jeg hjælpe mere om nogle dage.
Avatar billede rafn12 Nybegynder
25. november 2005 - 08:55 #4
hvis jeg bruger din kode hvor skal den så sættes ind?? under hændelser ved åbning af formular eller er det hændelser ved tlfnr. feldt?? alle de andre ting har jeg taget hensyn til.
Avatar billede rafn12 Nybegynder
13. december 2005 - 11:41 #5
spg lukket ikke længere relavant.