Avatar billede addicted Nybegynder
24. november 2005 - 12:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

upload til mappe på lavere niveau

Jeg bruger dette script, til at uploade med, og det virker fint. Mit problem er at scriptet ligger som /redigering/galleri-redigering/galleri-redigering.php og upload mappen ligger i samme niveau .... nu kunne jeg godt tænke mig at opload mappen lå i roden af mit domæne. Sådan der .... /upload

Hvad skal jeg ændre ?

<?php

// Scriptet er et eksempel til en artikel paa WebCafe.dk:
// http://www.webcafe.dk/artikler/php/upload/

//Hvor skal filerne uploades til?
//Husk, at webserveren skal kunne skrive til dette bibliotek

$konfiguration["upload_bibliotek"] = "./upload";

$konfiguration["max_stoerrelse"] = "1000";

list($major, $minor, $rev) = explode(".", phpversion());
if($major < 4) {
  die("Jeg kan kun arbejde med PHP 4.0.0 eller derover");
}

//Udligner forskellene mellem 4.1.x og 4.0.x
//Bemaerk, at disse ikke er "superglobals"

if($minor < 1) {
  $_FILES = $HTTP_POST_FILES;
  $_POST = $HTTP_POST_VARS;
  $_SERVER = $HTTP_SERVER_VARS;
}

if($_FILES["upfil"]["size"] > 0) {

  //Hvis der er en fil, saa uploader vi den.
  //Foerst slaar vi lige fast, hvor filen skal flyttes fra og til.

  $fra = $_FILES["upfil"]["tmp_name"];
  $til = $konfiguration["upload_bibliotek"] . "/" . $_FILES["upfil"]["name"];

  //Checker lige om filen er for stor til at vi vil acceptere den.

  $fil_stoerrelse = filesize($fra)/1024;
  if($fil_stoerrelse > $konfiguration["max_stoerrelse"]) {
      die("Desv&aelig;rre - filen er for stor. Jeg accepterer kun " .
          $konfiguration["max_stoerrelse"] . "kb, og din fil fylder " .
          ceil($fil_stoerrelse) . "kb");
  }
  if(function_exists("move_uploaded_file")) {
    move_uploaded_file($fra, $til);
  } else {
    copy($fra, $til);
  }

header("Location: " . $_SERVER["PHP_SELF"]); // linie 63
  exit;

} else {

}

?>

Mvh addicted :-)
Avatar billede showsource Seniormester
24. november 2005 - 13:02 #1
Prøv
$konfiguration["upload_bibliotek"] = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/mappenavn/"
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 13:10 #2
Eller blot:
$konfiguration["upload_bibliotek"] = "/upload";
Avatar billede showsource Seniormester
24. november 2005 - 13:14 #3
Den vil da fejle, hm, da den jo vil prøve at finde mappen upload fra roden af disken.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 13:15 #4
Kommer an på opsætningen. Sjældent man har rettighed til at gå ud af sin webrod.
Avatar billede addicted Nybegynder
24. november 2005 - 13:17 #5
Thanx :-) det funker .... havde dog lige glemt et ; til sidst .... send mig et svar og du får dine points :-) ..... strammer jeg den, hvis jeg spørger om du ved hvad dette betyder ? .... billedet blir uploadet, men der kommer denne fejl, når jeg har trykket submit

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/finitex.dk/finitex.dk/httpd.www/redigering/galleri-redigering/galleri-redigering.php:9) in /customers/finitex.dk/finitex.dk/httpd.www/redigering/galleri-redigering/galleri-redigering.php on line 63
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 13:20 #6
Det er fordi du har udskrift før dit header() kald. Tjek om du har spaces, liniebreaks eller lignede før "<?php"
Avatar billede addicted Nybegynder
24. november 2005 - 13:22 #7
og det var så til showsource .... den som hmortensen sendte, finder kun uploadmappen på samme niveau som scriptet .... og det var sådan jeg også selv havde det .... men tak for indsatsen begge to :-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 13:24 #8
#1 Jeg skrev ikke et svar.

#2 Jeg prøver på at hjælpe dig med det andet spørgsmål, men du kan da blive fri.

#3 /upload og ./upload er BESTEMT ikke det samme.
Avatar billede addicted Nybegynder
24. november 2005 - 13:30 #9
nårm det var heller ikke ment som utaknemmelighed eller ironi på nogen måde. Jeg synes faktisk det er overdrevet fedt at der er så mange der gider hjælpe herinde. Grunden til at jeg skrev som jeg gjorde, var at jeg opdagede at indlægget jeg havde skrevet var lidt uspecifikt, da jeg ikke havde skrevet hvem det var til.

Og som den nybegynder jeg er, havde jeg lige over set det der punktum ( en fejl, som jeg laver lige så tit som når jeg glemmer ; )

så du må undskylde hvis jeg udtrykte mig lidt klodset .... :-)
Avatar billede showsource Seniormester
24. november 2005 - 13:40 #10
Hvis bare vi kan blive enige om at
$konfiguration["upload_bibliotek"] = "/upload";

vil kikke efter mappen upload fra roden af disken, og IKKE roden af domænet, så er jeg "glad" :O)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 13:42 #11
Kommer STADIG an på opsætningen.....
Avatar billede showsource Seniormester
24. november 2005 - 13:45 #12
Hvordan det, hm?