Avatar billede chaser64 Nybegynder
24. november 2005 - 12:35 Der er 7 kommentarer

Distinct IP - men ikke de andre felter

Hej Eksperter

Jeg skal i mit administrationssystem lave et udtræk over de sidste 10 besøgende(IP nummer).

Det laver jeg ved:
-----------------------------------------------------------------
i = 1
Set rs_last_10_visitors = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs_last_10_visitors.open "Select distinct IP from [Statistics] Where Site_Id = " & Site_Id , Conn,1,3
Do while not i = 10 AND NOT rs_last_10_visitors.EOF
-----------------------------------------------------------------

Det virker fint!

Jeg vil gerne have bygget ind, at den sorterer dem efter feltet Stat_Date, og at jeg kan udskrive resten af felterne.

Nogen som kan hjælpe...
Avatar billede medions Nybegynder
24. november 2005 - 12:58 #1
Mener du sådan her?

i = 1
Set rs_last_10_visitors = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs_last_10_visitors.open "Select distinct(IP), * from [Statistics] Where Site_Id = " & Site_Id & " ORDER BY Stat_Date", Conn,1,3
Do while not i = 10 AND NOT rs_last_10_visitors.EOF

//>Rune
Avatar billede chaser64 Nybegynder
24. november 2005 - 13:04 #2
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'
The text, ntext, or image data type cannot be selected as DISTINCT.
statistics.asp, line 27

Det er den linje med SQL'en...
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
24. november 2005 - 19:02 #3
i = 1
Set rs_last_10_visitors = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs_last_10_visitors.open "Select distinct IP from [Statistics] Where Site_Id = " & Site_Id & " order by stat_date" , Conn,1,3
Do while not i = 10 AND NOT rs_last_10_visitors.EOF
Avatar billede nielle Nybegynder
24. november 2005 - 19:08 #4
SELECT ip, Max(stat_date) AS max_stat_date FROM [Statistics] GROUP BY ip ORDER BY max_stat_date DESC
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2005 - 21:19 #5
Har du fået kigget på det?
Avatar billede chaser64 Nybegynder
30. november 2005 - 08:38 #6
Hej...

Nej ikke endnu :o(

tester asap...
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
09. januar 2006 - 07:53 #7
Er ASAP ikke ved at være overstået???