Avatar billede maxa Nybegynder
24. november 2005 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Printe indholdet i en confirm box.

Hej,

Jeg sidder og roder med en webside, hvor man skal have mulighed for at printe indholdet i en confirm box, hvis man trykker OK, har man mulighed for det, eller skal teksten ligges over i et seperart vindue, hvor window.print() aktiveres?

Hvis teksten skal overføres til et nyt vindue, hvordan får man så teksten til at holde formateringen, så det ikke bare bliver en lang tekst?

Håber der er en, der har tid og mulighed for at svare...

MVH Max.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2005 - 12:20 #1
Teksten skal over i et vindue for at man kan udskrive det.

Indeholder teksten linieskift skal disse udskrives som <br> i kilden i det nye vindue før de kan ses i udskriften.
Avatar billede maxa Nybegynder
24. november 2005 - 13:11 #2
Ok. Har du evt. en ide til hvordan jeg kan overføre teksten til et nyt vindue?
Jeg har selv forsøgt mig med:

<script type="text/javascript">
function addText(){
    if (document.selection.createRange().text){
    if(confirm(document.selection.createRange().text)){
    window.open('mm_content/PArtikel1.asp','').document.write(document.selection.createRange().text);}}
    else{alert("markere den tekst du ønsker skal printes")
  }
</script>

<a href="java script:void(addText());">Print makeret tekst</a>

Men den ligesom ligger teksten ovenpå et vindue, og ikke inde i. Den åbner ikke siden op jeg henviser til (i adresselinjen skrives den rigtige adresse, men i procenlinjen skrives samme adresse som den kommer fra), men en kopi af den eksisterende side, som blot er helt tom (men med min tekst overpå).

Det er meget mystisk. Her du en ide??

-Max
Avatar billede maxa Nybegynder
25. november 2005 - 12:27 #3
Nå, El Barto... Du må lige smide et svar, hvis du vil have lidt point.. Du kan evt. få halvdelen, så beholder jeg den anden selv. Løsningen blev følgende:

if (document.getSelection()){
    start = "<html><body>"
    tekst = document.getSelection()
    tekst = tekst.replace(/\n/g , "<br>");
    tekst = tekst + '</body></html>';
    nytvindue = open("","Salaam","width=700,height=450,location=0,menubar=1,status=1,scrollbars=yes,toolbar=1");
    nytvindue.document.open();
    nytvindue.document.write(start + tekst);
    nytvindue.document.close();
    nytvindue.focus();
    nytvindue.print();
    }
    else{alert("markere den tekst du ønsker skal printes")
    }

Det klarede skærene.....

-Max..
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2005 - 12:38 #4
ellers tak :)
Avatar billede maxa Nybegynder
25. november 2005 - 12:52 #5
Det kan godt være du ikke har brugt noget tid på opgaven, men du fik mig ledt an med dit forslag, og det er jo det vigtige... Jeg vil gerne belønne dit fif, så kast et svar... q:o)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2005 - 13:46 #6
oki så ;)