Avatar billede tula Nybegynder
24. november 2005 - 11:31 Der er 4 kommentarer

INTEL(R) EXTREME GRAPHICS 2: sort skærm ved opstart

Jeg har en Intel Pentium M bærbar PC med grafikkort INTEL(R) EXTREME GRAPHICS 2 og jeg kører XP med SP2.

Ved opstart får jeg sort skærm, som dog kan overkommes, dvs. jeg kan få min destop frem, ved at skifte mellem notebook display og monitor (Fn + F4 på min computer). Det er som om opstarten går i stå, som kan igangsættes. Men jeg vil gerne ha' det fikset.

Jag har forsøgt at opdatere driveren til grafikkorten uden held. BIOS'en har jeg ikke opdateret. Kan det være en mulighed? Eller er der andre muligheder?

VH

René
Avatar billede c-holst Novice
24. november 2005 - 11:36 #1
hvor langt når den helt præcist inden den lukker

har du prøvet at loade failsafe i bios eller resette biosen i fælge din manual

er det noget nyt eller har det altid været sådan

hvad med reklamation
Avatar billede tula Nybegynder
24. november 2005 - 18:26 #2
den når forbi skærmbilledet, hvor windows loader. den går altså i stå mellem load-skærmen og og log-på skærmen (jeg har dog ingen brugerkonto, så jeg plejer blot at få en blå skærm, hvor der står velkommen)

jeg har ikke loadet failsafe i bios. hvad vil det sige, og hvordan kan det ændre på situationen. jeg har heller ikke resat biosen. gør det ikke blot, at jeg kommer tilbage til en ældre version?

jeg har 1 måned tilbage af reklamationen, men sidst computeren var til rep. tog det en måned, før jeg fik den igen. det kan jeg ikke vente på denne gang!
Avatar billede tula Nybegynder
25. november 2005 - 11:33 #3
jeg har loadet failsafe defaults i bios'en, og det virker til at fungere. nu har jeg i hvert fald ingen problemer under opstarten. mange mange tak! du får point.

bare lige et spørgsmål til: hvad er forskellen på failsafe default og optimal default? jeg kan nemlig vælge dem begge.

og hvordan kan det egentlig være, at biosen må nulstilles? hvaf har pillet ved den?
Avatar billede c-holst Novice
26. november 2005 - 11:00 #4
her er et svar fra mig.
Kan ikke lige svare på det med failsafe og optimal, men det er sikkert omtalt i din manual

Den sidste. Det er ikke til at sige, men den slags sker bare nogen gange.

håber det kører for dig fremover