Avatar billede rough Nybegynder
24. november 2005 - 00:10 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

OIO Fakturering intet hak i OIOXML QTX eller XAL

Jeg er ved at gå amok over at C5 ikke selv sætter et hak i OIOXML hvis der findes et EAN nummer på debitoren, er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvor dette skal laves.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. november 2005 - 08:18 #1
Du skal have fat i QT-boksen til den fakturering, du kører (Ordfaktura eller Profaktura). Det ligger i en variabel, så du skal bare finde hvor du har fat i kontonr, og så lige lave et direkte opslag. Dette gælder version 3.00. Jeg har ikke set hvordan det virker i version 4.00.
Avatar billede sss64 Nybegynder
28. november 2005 - 14:53 #2
Hvis du er til noget XAL kode kan du, hvis det er ordremodulet, i QUERY OrdFaktura indsætte følgende i PROMPT triggeren (lige efter erklæringen af variable):

IF DebKart[KontoIdx,OrdKart[NumTraIdx,OrdKart.Nummer].Konto].EDIAdresse THEN
    INTRODUCE Parametre[UserNameIdx,CurUserid(),'QTX'+&Query]
    SET Parametre.NejJa3 = 1
    UPDATE Parametre
ELSE
    INTRODUCE Parametre[UserNameIdx,CurUserid(),'QTX'+&Query]
    SET Parametre.NejJa3 = 0
    UPDATE Parametre
ENDIF

Ovenstående EDIAdresse skal erstattes med det felt som du har valgt til at være Eannummer felt. I version 4.0 er det et nyt felt (EANNumber) oprettet til formålet.

Normalt ville jeg have lavet det noget mere elegant, men så skal vi ind i flere triggere !
Avatar billede mariaf Juniormester
28. november 2005 - 18:46 #3
Den er klumsi - der er jo ingen grund til at bruge databaseplads på den.
Hvis den selv skal danne filen, når man kører, så skal du ind i QT Ordfaktura
I linie 112 i inittriggern spørger den til om &oioxlm er ja eller nej. Lige inden den linie skrives IF Debkart[KontoIdx, Kontonummer].felt <> " " THEN SET &oioxlm = 1 ENDIF, hvor felt er der, hvor dit EANnr står.
Efter ENDIF på dannelse af filen, nulstilles &oioxml
Avatar billede sss64 Nybegynder
28. november 2005 - 23:05 #4
Ja, det er fint nok - men via min klumsi måde kan brugeren overstyre udfaldet hvis han har lyst. Forøvrigt bruger den da ikke databaseplads på noget kørslen alligevel gør - vel.. den kommer til at udføre en update ekstra, men det er der ingen der kan registrere !

Men du har ret, hvis man ALTID vil styre OIO fakturering efter angivelsen på debitor kan man gøre det i init triggeren - man får så bare ingen tilkendegivelse om det ved prompt !
Avatar billede mariaf Juniormester
28. november 2005 - 23:22 #5
Nu er det sådan set også kun fordi mine kunder er flintrende ligeglade med hak i felter. De vil bare have dannet den fil automatisk. Desuden giver det en masse update ved massefakturering, som kan være tung nok endda.

I version 4.0 er der slet ikke noget hak at sætte. Der checker den direkte på feltet, og så skriver den filen eller lader være. Se det er fikst :-)
Avatar billede sss64 Nybegynder
28. november 2005 - 23:46 #6
Nu bliver der spurgt om et hak og så kom der et hak !

Prompt kommer forøvrigt kun en gang ligegyldig om det er massefakturering eller ej, så det giver ikke en masse update.

Men du har ret det er noget mere gennemtænkt i version 4.0.
Avatar billede rough Nybegynder
29. november 2005 - 01:28 #7
Tak for det nu er der lidt at arbejde med