Avatar billede markjo Nybegynder
23. november 2005 - 20:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af xp!

Hej min kammerat har fået en ny pc idag - købt fra SHG.DK uden styrersystem. Som den gode mand jeg er lovede jeg at komme ind og indstallere XP på hans nye PC. Det plejer at gå uden problemer når man skal installere windows - bare boote fra cden og vupti, 17 min senere er det installeret... Bare ikke denne gang.
Når jeg prøver at boote fra CD'en skriver pc'en: Reboot and select proper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key"

Ligegyldigt hvad jeg gør her, så gentager pcen det samme om og om igen... Hvad er der galt? Kan det være en forkert version af windows XP jeg har på cden, eller er der noget galt med pcen - løse ledninger etc.?

Hvad skal jeg gøre? Har hørt at man også kan boote via netværk, men hvordan gør jeg det?

Hjælp mig venligst, så jeg kan være en "god" kammerat!

Mark
Avatar billede strych9 Praktikant
23. november 2005 - 20:23 #1
test først CD'en i en anden computer.

men hvis det er en brændt CD, så prøv også lige en af de luxuriøse fabrikstrykte ;P
Avatar billede markjo Nybegynder
23. november 2005 - 20:25 #2
Har testet i en anden pc, den dur fint... ergo det er noget andet der er i vejen!
Avatar billede spectre Nybegynder
23. november 2005 - 20:27 #3
har du tjekket i BIOS om computeren er sat til at boote fra CD-ROM?
Avatar billede markjo Nybegynder
23. november 2005 - 20:29 #4
Det er den...
Avatar billede spectre Nybegynder
23. november 2005 - 20:30 #5
kan BIOS finde cd-drevet? kan du evt høre at drevet 'spinner op', når computeren skal til at boote?
Avatar billede markjo Nybegynder
23. november 2005 - 21:00 #6
jep, det kan jeg! så det er ikke der den er gået gal
Avatar billede strych9 Praktikant
23. november 2005 - 21:02 #7
Download en linux iso og prøv med den ;)
Avatar billede spectre Nybegynder
23. november 2005 - 21:03 #8
hvis du kan høre at drevet spinner op før boot og derefter ned igen uden at starte fra cd'en, kan det tyde på at din windows xp cd ikke kan bootes fra (ja der findes stadig windows-cd'er der ikke kan bootes fra)
Avatar billede markjo Nybegynder
23. november 2005 - 21:05 #9
Kan jeg ikke lave en boot disc så? og hvordan gør jeg?
Avatar billede gratis Nybegynder
23. november 2005 - 23:05 #10
tag et kig på disse sites , http://www.ultimatebootcd.com/ , http://bootdisk.com/
Avatar billede markjo Nybegynder
24. november 2005 - 16:41 #11
tak for hjælpen