Avatar billede geilram Nybegynder
23. november 2005 - 16:12 Der er 10 kommentarer

Defekt power knap

Jeg har i et stykke tid bøvlet med mit kabinet der har haft en meget ringe power knap af plastik, der ikke altid har været villig til at tænde. Nu er den så gået helt død, og jeg er ude af stand til at få gang i maskinen. Er der en mulighed for manuelt at boote pc'en, eller skal jeg ud og investere i et helt nyt kabinet?
Avatar billede adam0053 Nybegynder
23. november 2005 - 16:18 #1
man kan kortslutte to ledninger i strømforsyningen, men det er vist lidt kompliceret
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. november 2005 - 16:51 #2
Du kortslutter de to pinde ledningen fra power switch sidder på.
Avatar billede maverickq Nybegynder
23. november 2005 - 17:04 #3
Hejsa
Du kan uden problemer tænde pc'en ved at en metallisk genstand (skruetrækker, kniv eller andet) til at forbinde de to ben på bundkortet der er mærket med PWSW. Det stik der sidder på går ud til din power knap. Hvis du er fiks på fingrene, kan du sætte en knap (eller lignende) på den eksisterende ledning. Jeg kan også skaffe dig en der virker, men det vil blive en lappeløsning, medmindre du ved hvilket kabinet du har, eller kan tage et billede?
Med venlig hilsen
Maverickq
Avatar billede geilram Nybegynder
23. november 2005 - 17:44 #4
Skal PWSW ledningen, der går til knappen, stadig være tilsluttet når man kortslutter de 2 pins?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
23. november 2005 - 17:46 #5
geilram: Det betyder ikke noget, men det er nok nemmere at kommer til at kortslutte den hvis du har fjernet ledningen.
De fleste bundkort kan sættes sådan at du kan tænde computeren ved at trykke på space-tasten. Det kan jo være at du skal sætte den sådan når du engang får liv i den...
Avatar billede geilram Nybegynder
23. november 2005 - 17:50 #6
Så jeg skulle altså muligvis være i stand til at boote, ved at sætte noget metallisk mellem de 2 pins og derefter trykke space? Jeg har et n-force 3 bundkort, hvis det har nogen betydning.
Avatar billede maverickq Nybegynder
23. november 2005 - 19:04 #7
Du kan boote ved at lave ovennævnte kortslutning! Du behøver ikke trykke space - den booter når du kortslutter de 2 pins!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
23. november 2005 - 19:30 #8
geilram: Det med space er noget du kan aktivere i BIOS når først computeren kører. Så kan du derefter starte den med space-tasten i stedet for at kortslutte. Det var far for at undgå at du skal ind og kortslutte hver gang den skal startes.
Avatar billede geilram Nybegynder
23. november 2005 - 23:16 #9
Så er maskinen oppe at køre igen, tak for hjælpen :).
Avatar billede geilram Nybegynder
23. november 2005 - 23:22 #10
Så lykkedes det mig åbenbart at afvise istedet for at acceptere svaret...