Avatar billede bagnavnet Nybegynder
23. november 2005 - 13:45 Der er 8 kommentarer

ASP kalender

Hej,

Jeg har fundet et par kalendere på nettet og forsøger at smide den op på min hjemmeside.

I begge tilfælde har jeg dog haft problemer med at angive den korrekte sti til databasen? Skal man gøre noget specielt for at det virker?

Nogen som ved noget om dette?

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2005 - 13:59 #1
som udgangspunkt skal du ikke gøre noget specielt - altså ud over at angive den korrekte sti :)

prøv at kom med de ligner hvor der skabes forbindelse til basen og prøv at fortæl hvordan din fil/mappe-struktur er.
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
23. november 2005 - 14:51 #2
hehe, det lyder jo meget fornuftigt.
Jeg har en mappe som hedder simple.
I den mappe, ligger simple.mdb og dsn.inc.asp. I dsn.inc.asp står der:

<%
  'This is the absolute path to the directory you have stored the DB in
  'I store this in a directory that is not seen by INETUSR
  DATABASEPATH     = "simple.mdb"
  '"<--      PATH          --><--SIMPLE.MDB-->
%>
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2005 - 15:08 #3
hvad med selve database-connectionen?
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
23. november 2005 - 15:36 #4
det er jeg ikke helt med på hvor jeg finder? Det hele ligger på serveren hvor siden er hosted, men hvad skulle den sige?
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2005 - 15:45 #5
noget a la;

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=....
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
24. november 2005 - 15:16 #6
jeg fandt en gæstebog hvor det hele var sat op for mig. Det var vist nemmere end at jeg skulle begynde og pille. Men tak for hjælpen og kast et svar
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2005 - 22:38 #7
er der ikke meget forskel på en gæstebog og en kalender?

... skal ikke have point hvis ikke jeg har været til hjælp.
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2006 - 16:22 #8
lukketid?