Avatar billede sf Nybegynder
23. november 2005 - 13:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ActiveX Control _click() funktion

Hej har lavet en activX Control men når jeg tilføjer den i mit projekt som ocx vil jeg gerne have en _click på den så jeg fra mit projekt kan stryre hvad der skal ske når jeg trykker på min activeX control
Avatar billede guffas Nybegynder
23. november 2005 - 14:02 #1
definer et public event Click() i din activeX
Ved klik event på komponenter eller baggrund på din activeX kalder du raise event Click()
Avatar billede sf Nybegynder
23. november 2005 - 14:37 #2
ja så kan jeg styre det fra min activeX men vil gerne kunne styre hvad der skaer  fra min exe fil i stedet.

så jeg har lavet en exe fil men ocx til når man trykker på ocx'en skal koden blive afviklet i exe filen iog ikke i ocx'en
Avatar billede fizz Nybegynder
23. november 2005 - 22:40 #3
i din activex:

Public Event Click()

Private Sub UserControl_Click()
    RaiseEvent Click
End Sub
Avatar billede sf Nybegynder
24. november 2005 - 11:05 #4
takker mange gang.. virker lige som det skal..
Avatar billede sf Nybegynder
24. november 2005 - 12:34 #5
hmm den får en Click funktion men sker intet!? kan det passe?
Avatar billede sf Nybegynder
24. november 2005 - 12:36 #6
hmm nu virker det lidt alligevel.. :)
Avatar billede fizz Nybegynder
24. november 2005 - 22:03 #7
husk at lukke vinduet med din activeX inden du skriver kode i din form... ellers laver den mærkelige ting