Avatar billede kk40637 Nybegynder
23. november 2005 - 12:20 Der er 6 kommentarer

alternativ til z-index=-1

Jeg er har bixet en flash-side og har bare sat den ind med frontpage (jeg er IKKE html-haj!). Bag flash-filmen er et logo, som lige nu har en z-index=-1 - og det kan ikke vises i mozilla... Flash filmen skal stadig være centreret (dvs. jeg vil gerne undgå "position: absolute"-tingen)

se den på www.superspark.dk/5.html

hvad gør jeg?
Avatar billede kk40637 Nybegynder
23. november 2005 - 12:26 #1
grunden til at jeg i www.superspark.dk/index.html har en ramme til 5.html er for at snyde pop-up blockeren i IE til billederne i galleriet...
Avatar billede den-evil Nybegynder
23. november 2005 - 12:28 #2
det er vel bare og give din flash film z-index:1; og dit logo: z-index:2;
Avatar billede roenving Novice
23. november 2005 - 13:48 #3
Hvorfor skal du overhovedet have z-index på ?-)

-- og hvorfor bruger du xhtml som doctype, når du for det første bruger ugyldig html-kode og også undlader at afslutte tags på xhtml-maner og yderligere har utallige forekomster af properties som senest ikke var deprecatede i html3.2 ?o]

-- i det hele taget kan det slet ikke betale sig at bruge xhtml på nuværende tidspunkt, da hverken browsere eller servere er indrettet til at behandle den slags ordentligt, hvorfor koden bliver behandlet som ugyldig html4 tagsoup !-)
Avatar billede kk40637 Nybegynder
23. november 2005 - 20:07 #4
roenving: jeg tror ikke du læste parantesen : (jeg er IKKE html-haj!) jeg fatter nada :-) men jeg tror jeg ved hvad du mener - jeg har snuppet lidt kode fra en anden side udelukkende for at prøve nogle ting af for at undgå pop-up-blockeren og har endnu ikke fået den gamle kode ind... Men det er sagen udvedkommende - jeg vil bare have det logo til at ligge bagerst og min flash film forrest - og centreret.

den-evil: jeg vil meget gerne give dem en z-index på 1 og 2 - og det virker fint - hvordan centrerer jeg så lortet? Koden er jo <span style="position: absolute; left: 0; top: 0; z-index: -1">
Avatar billede kk40637 Nybegynder
23. november 2005 - 20:13 #5
roenving: jeg har nu lige fundet ud af flash selv laver xhmtl-koden - så jeg er altså ikke en tyv alligevel :-)
Avatar billede den-evil Nybegynder
24. november 2005 - 08:25 #6
evt for at få det centreret kan du prøve at gøre sådan her:

#container{
width: 800px; /*The width of our layout*/
margin-left: auto;
margin-right: auto;
/*Margin left & rigth centrere dit layout*/
}

også i din kode
<div id="container">
Flash mm... her
</div>