Avatar billede pmogensen Nybegynder
22. november 2005 - 18:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan en router arbejde med en dynamisk tildelt IP-adresse ?

Kære Eksperter,

Jeg har Webspeed via TDC, og mine 2 PC'er er tilsluttet kabelmodemet via en switch. Jeg får fra TDC tildelt 2 dynamiske IP-adresser. Alt dette kører fint !

Nu vil jeg gerne sætte en router op, så jeg kan koble noget mere udstyr på (f.eks. et Access Point til min bærbare og PDA).

Mit spørgsmål er nu: kan en Router fungere med den dynamisk tildelte IP-adresse, eller skal jeg have en fast IP hos TDC ? (Jeg vil nemlig ikke betale 50 kr/md for en fast IP, hvis det vil fungere med en dynamisk IP).

PS! Hvilken Router bør man iøvrigt vælge til en Webspeed-opkobling (Jeg synes den røde tråd på Eksperten er, at man bør vælge en LinkSys sammen med Webspeed).
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. november 2005 - 18:45 #1
Du kan sagtens sætte en router til med dynamisk IP.

Med valg af router, tja..., en billig en dækker de flestes behov, og i dag er der stort set ingen foskel i den billige ende.

Måske vælge en router med indbygget accesspoint, så ekstra udstyr ikke kræves.
Avatar billede pmogensen Nybegynder
22. november 2005 - 18:46 #2
Jeg har et Access Point i forvejen (ikke koblet på). Jeg skal bare finde en billig Router ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. november 2005 - 18:49 #3
Ja, bør kunne findes for 3-500 kr.
Avatar billede plx Nybegynder
22. november 2005 - 18:50 #4
Den skal i princippet bare understøtte almindelig ethernet på WAN siden
Avatar billede pmogensen Nybegynder
22. november 2005 - 18:51 #5
hmortensen> OK, drop et svar, så får du dine points.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. november 2005 - 19:06 #6
:)