Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
22. november 2005 - 16:44 Der er 9 kommentarer

IP-telefon

Så er tiden kommet til at jeg skal følge med tiden, og få gang i IP-telefoni.
Men hvor får jeg fat i sådan en telefon?

jeg har en konto hos skype, er der andre ting jeg umiddelbart skal have gang i først?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2005 - 16:56 #1
Har du bestemt dig for at bruge Skype? Du kan få Skype-telefoner bl.a. her: http://a8fb3516298d98eec1256f1c0040e3f9.dualphone.net/dualphone/dualphone.nsf/showforhandlere?open Telefin er på nogen områder billigere end Skype: https://www.telefin.dk/main/ De tilbyder også en speciel telefonadaptor, man skal bruge. Kig lidt på deres side.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2005 - 16:58 #2
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
22. november 2005 - 17:11 #3
hvad er bedst? jeg gik bare ud fra at skype var vejen frem.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2005 - 17:20 #4
Personligt bruger jeg Telefin, som er billig, med undtagelse af opkald til mobiler i danmark. Det koster 80 øre - nærmest det samme som alm. telefon. Men så vidt jeg husker er Telefin billigere end Skype overordnet set.
Telefin-priser: https://www.telefin.dk/main/prices.asp
Skype-priser her: http://www.skype.com/products/skypeout/rates/all_rates.html?currency=DKK
Når man køber et tlf.nummer hos Telefin kan man tage det med og bruge det over hele verden hvor der er internetopkoblingsmulighed.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2005 - 17:21 #5
Avatar billede langbein Nybegynder
25. december 2005 - 02:15 #6
Skype er noe for seg selv, den er teknisk sett forskjellig fra de fleste andre ip telefoner. (Kommuniserer ved hjelp ac tcp og ikke udp som er det vanlige for ip telefoner.)

Skype er langt bedre enn de fleste andre ip telefoner når det gjelder å komme gjennom brannmurer og slike forhindringer. Man kan ofte benytte den på steder der man egentlig har stengt for all ip telefoni. (Når skype klienten oppdager dette så går den bare i gang med å kjøre tcp port 80 og 443 som benyttes av alle ordinære webbrowsere.)

Bruker selv Skype kun når jeg er ute og reiser pga pris.

Har ikke testet telefin, men den ser ut til å være en mer ordinær ip (sip) telefon på godt og ondt.

Skype er lettest å komme i gang med. Andre ip telefoner har bedre pris.
Avatar billede langbein Nybegynder
25. december 2005 - 02:18 #7
Denne Skype hardware telefonen som selges ac Claesolson fungerer ok. (Men den forutsetter en PC med Skype klient.)

http://www.clasohlson.no/images/products/N/hi/B/361985_X_2005-07-05_103533.jpg
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
06. januar 2006 - 16:20 #8
Feedback?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. januar 2006 - 16:26 #9