Avatar billede 3xm Nybegynder
22. november 2005 - 15:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

jpeg quality - php/asp/asp.net

Er der nogen der ved om man kan finde ud af hvilken kvalitet et JPEG-billede er gemt med? - og hvis man kan, hvordan man gør det enten med PHP, ASP 3 eller ASP.NET (hvilket sprog der bliver brugt er underordnet ved de 2 sidste).

=)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. november 2005 - 15:57 #1
Nej det kan ikke læses..

Det afhænger af den tidligere kilde, før komprimeringen, og der er ikke sådan en lang historik i et billede.

Mvh
Avatar billede 3xm Nybegynder
22. november 2005 - 16:10 #2
Okay.

Det kunne godt være man gemte den seneste komprimeringsgrad som metadata i filen.

Men det er klart at man ikke gemmer en lang række af forskellige grader billedet har gennemgået i tidens løb.

Så man kan ikke lave noget a la:

if (billedets JPEG-kvalitet > tilladt kvalitet) {
  komprimer billede ned til tilladt kvalitet
}

..?

=)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. november 2005 - 00:37 #3
Jeg tror at det bedste man kan gøre er at sammenligne størrelse på billedet (width*heigth) med størrelsen på filen. For mange typer billeder giver det et rimeligt udtryk for komprimerings grad.