Avatar billede macriis Nybegynder
22. november 2005 - 12:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

100% højde på en tabel på en dynamisk side

Hej eksperter

Jeg fandt tidligere en løsning her på siden om hvordan man laver 100% højde på en tabel/side. Løsningen skulle eftersigende være at indsætte stylen style="height: 100%;" på bodytaggen og på tabeltaggen.

Men, når jeg bruger denne metode på en side med dynamisk højde, hvor højden altså kan blive højere end skærmens højde, så resulterer det i at der vises 2 scrollbarer når indholdet på siden er højere end skærmen. Når indholdet er indenfor skærmens højde ser det helt fint ud.

Kan dette løses?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2005 - 12:12 #1
<html>
<head>
</head>
<body style="margin:0px;">
<table height="100%" width="760">
<tr>
<td></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede macriis Nybegynder
22. november 2005 - 12:42 #2
Virker desværre ikke. I dette tilfælde er det når indholdet fylde mindre end skærmen at det ikke virker.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2005 - 12:45 #3
det virker sku da ved mig, 2 sec..
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2005 - 12:47 #4
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
</head>
<body style="margin:0px;">
<center><table height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" width="761">
<tr>
    <td height="120"><table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<td></td>
</td>
</tr>
</table></center>

</body>
</html>

Den virker ved mig...
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2005 - 12:48 #5
mindre fejl:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
</head>
<body style="margin:0px;">
<center><table height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" width="761">
<tr>
    <td height="120"><table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"></td>
<td></td>
</tr>
</table></center>

</body>
</html>
Avatar billede macriis Nybegynder
22. november 2005 - 14:23 #6
Det virker desværre heller ikke. Jeg er dog kommet på at fejlen måske skyldes at der mangler at blive indsat nogle højder i tabellen. Kan det passe at dette spiller ind?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2005 - 14:42 #7
én af dine td'ere skal være med højde, og der skal MINDST være én uden højde..
Avatar billede macriis Nybegynder
01. september 2010 - 22:41 #8
Lukker.