Avatar billede ac130172 Juniormester
21. november 2005 - 22:36 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

Internet explorer vil ikke tillade, at jeg kommer på nettet.

Jeg har igen taget munden for fuld. Jeg har problemer med en kammerats computer, der åbner internet explorer, men ikke vil lade mig komme på nettet. Den kommer med den så velkendte side med, at siden ikke kan vises osv. Har xp. Har afinstalleret explorer og installeret igen. Har kørt en rep. Intet har hjulpet. Der er hul igennem til cc, som er min udbyder. Jeg vedlægger lige en log. Håber der er en der vil hjælpe.
Avatar billede ac130172 Juniormester
21. november 2005 - 22:38 #1
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:31:25, on 21-11-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Browser mouse\1.3\mouse32a.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
E:\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [FLMMEDIONMOUSE] C:\Programmer\Browser mouse\1.3\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdwareAlert] C:\Programmer\AdwareAlert\AdwareAlert.Exe -boot
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {1663ed61-23eb-11d2-b92f-008048fdd814} (MeadCo ScriptX Advanced) - https://autopro2.nordania.dk/include/smsx.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 22:57 #2
Tjek indstillingerne for Zone alarm - problemet ligger sikkert der.
Avatar billede ac130172 Juniormester
21. november 2005 - 23:02 #3
Har prøvet af afinstallere Zone alarm. Det hjalp ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 08:02 #4
Ok - ny log (hvor zone alarm selvfølgelig ikke er installeret)
Tak :)
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 08:55 #5
john > hvad med disse ?:
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Og selvfølgelig SP2 / IE 6.1 via win update
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 10:15 #6
Har nu formateret c og lagt xp ind på ny. Det hjalp ikke. Her er en ny log. På forhånd tak.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:12:32, on 22-11-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
E:\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 10:23 #7
Kan det i øvrigt være netkortet? Ikonet for "netværkskabel tilsluttet" kommer godt nok frem i bunde af proceslinien.
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 10:33 #8
En log uden zone alarm - sorry

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:29:29, on 22-11-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
E:\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
Avatar billede billund Nybegynder
22. november 2005 - 12:18 #9
Prøv at kontrollere om du har fået en ip adr, hvis du har en ip adr, så prøv at pinge din egen ip adr, hvis der kommer svar så prøv at pinge din GW, hvis den svarer så prøve at pinge en feks. www.ni.dk og se om der kommer svar retur. Hvis du får svar retur ved du at der er forbindelse til nettet.
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 12:28 #10
Jeg er nok nødt til lige at have det med at pinge og finde en ip-adresse penslet lidt ud. Beklager mine manglende evner.
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 12:55 #11
Jeg har lige prøvet at komme på nette med et godt gammeldags modem. Det virkede. Kan vi bruge det til noget?
Avatar billede billund Nybegynder
22. november 2005 - 12:59 #12
ok, vælg start, tryk kør, skriv cmd, der kommer en sort box frem, i den skriver du ipconfig, så kommer der nogle ip adr. frem.
Så skriver du ping feks 192.168.1.10 ( det nummer som står i "IP-adresse"), og så prøver du dig frem som beskrevet tidliger.
(GW = Standardgateway)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 15:03 #13
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Fix dem i Hijackthis.
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 15:23 #14
Kan stadig ikke logge på ved hjælp af min bredbåndsforbindelse.
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 15:49 #15
Jeg har en ip adresse der hedder 169.254.58.9. Hvad er det så lige jeg skal gøre nu?
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 15:51 #16
Udover det du har prøvet, så kunne du prøve at hente disse to programmer og køre dem.
(ikke sikkert at det hjælper):
1:
http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip
2:
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix (1), sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish,
genstart pc`en og se om ikke det hjalp.

Virker det ikke, så kør det andet program (2), klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive. De ødelægger ikke noget og kan være på disketter, hvis det er nødvendigt)
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 16:11 #17
Det virkede heller ikke.
Avatar billede billund Nybegynder
22. november 2005 - 16:24 #18
Når du får en 169.x.x.x ip adr. betyder det at Windows selv har tildelt sig en ip adr. Det burde være din router som tildeler en ip adr. ( en 169. adr. virker ikke på internettet)
Du skal prøve at kigge på dine kabler og evt. få din internet udbyder til at kontrollere din router.
Du kan også i Windows XP H-klik på din netværks forbindelse og vælge reparer, så bliver netværkskortet "genstartet" og den prøver at hente en ny ip adr.
Prøv de ting og lad mig hører resultatet
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 16:30 #19
Min router virker, da jeg godt kan komme på nettet, hvórfra jeg skriver denne besked. Problemet er den computer der står lige ved siden af mig. Det er nok mig der ikke helt forstår det med ip adresser osv.
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 16:44 #20
På den maskine der virker hedder ip adressen 192.x.x.x. Skel den også hedde det på den syge maskine og hvordan gør jeg
Avatar billede billund Nybegynder
22. november 2005 - 18:07 #21
Ja, den maskine som er "syg" skal også have en 192. adr, har du kontrolleret dit kabel ? ( du kan jo prøve at tage kablet fra den maskine som virker og sætte over i den "syge" maskine)når du har sat kablet i kan du prøve at reparer din forbindelse eller lave en genstart ( det går ud på det samme, bare lidt hurtiger at reparer forbindelsen)
Hvis du så for den rigtige adr, så er det nok dit kabel som det er galt med, hvis ikke kan det være dit netkort som det er galt med, eller din router som kun kan tildele 1 styk ip adr.
Er det en router som du selv har købt eller en du har fået fra din internet udbyder.
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 19:10 #22
Under reperation vil den ikke fornu ip-adressen. Den skriver, at dette trin i reperationen mislykkedes.
Jeg har en router fra Cybercity og dertil har jeg koblet en trådløs router fra Linksys.
Har prøvet at tage kablet fra computeren der virker og flyttet over i den syge. Det hjælper heller ikke. Tak for tålmodigheden ind til videre.

Når jeg går ind under status for lanforbindelsen på den syge computer er der heller ikke de samme oplysninger som der er på den raske. Undernetmaske er ikke ens og der er ikke nogle oplysninger om standardgateway på den syge. På den syge står adressetype som "Automatisk privat adresse" På den raske hedder denne linie "Tildelt af DHCP.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 19:34 #23
Sikker på at du må have flere pc´ere koblet på samme linie?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 19:35 #24
De 2 09´ere er eneste snavs i din log, og det er ikke dem der forhindrer dig i at komme på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 20:23 #25
Det ser for mig, ud til at det er en manuel indtastet IP adresse "169.254.58.9"

Har du checket at den står til "hent automatisk en IP adresse" og "hent automatisk en DNS server-adresse"
samt på fanebladet "Alternativ konfiguration" - prik i "automatisk privat IP-adresse"

Check dette i Start > kontrolpanel > Netværksforbindelser
H-klik på Lan forbindelsen, klik på egenskaber, markere linien
"internetprotokol TCP/IP" og klik på knappen Egenskaber
Avatar billede ac130172 Juniormester
22. november 2005 - 21:53 #26
Jeg har før haft flere pc´er koblet op uden problemer. Jeg aner ikke hvorfor denne her pc lige pludselig ikke vil.

I morgen når jeg er vågnet efter min nattevagt, vil jeg prøve at gøre hvad Haverslev skriver. Det har jeg nemmelig ikke prøvet. Håber det bedste. Skal nok give besked, når jeg har prøvet.

Min plan er derefter, at jeg vil prøve at tage netkortet fra den computer der virker og flytte over i den syge.
Avatar billede ac130172 Juniormester
23. november 2005 - 08:08 #27
Godmorgen.

Da jeg startede den syge computer her til morgen så jeg, at den nu havde en ip adresse der hedder 192.168.1.101. Jeg har tjekket jf. haverslev med indstillinger. De er som de skal være.

Jeg kan stadig ikke komme på nettet. Nu vil jeg sove og så bytte netkort. Er det ikke en god ide?
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2005 - 08:20 #28
prøv lige at hente og kør den IE reg. fil
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2005 - 08:21 #29
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau ( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede billund Nybegynder
23. november 2005 - 12:04 #30
Du kan godt skifte dit netkort, men hvis du har modtaget en 192. adr, så ser du ud til at du har forbindelse til din router, du skal prøve at pinge som beskrevet tidliger, på den måde kan du finde ud af om problemet ligger på dit netværk eller om det ligger på din maskine.
Du skriver at du har en linksys router, du har vel ikke sat et mac filter op, så det er derfor at du ikke kan komme på nettet.
Avatar billede ac130172 Juniormester
23. november 2005 - 14:14 #31
Kan nogle pensle ud hvordan jeg pinger. Og hvad betyder det ord? Mac burde ikke være problemet når jeg sætter mit netkabel i routeren fra cc.
Avatar billede ac130172 Juniormester
23. november 2005 - 14:18 #32
Er lidt træt. Har ikke prøvet det haverslev skriver med at slette filer. Prøver lige det.
Avatar billede ac130172 Juniormester
23. november 2005 - 15:38 #33
Har nu gjort som haverslev skriver. Kan ikke slette omtalte mapper. Skal jeg gøre det i fejlsikret tilstand?

Det er noget muggent ved det. Nu bliver computeren lige pludselig ikke tildelt en ip-adresse. Nu står den gamle der (169.x.x.x.) Jeg tror snart lortet ryger ud.
Avatar billede billund Nybegynder
23. november 2005 - 16:02 #34
Når man pinger sender man en pakke over netværket, som den man pinger så svarer på, på den måde ved man om der er forbindelse. ( meget kort fortalt)

1. ping din enge ip for at se om der er forbindelse til netkortet.
2. ping din GW for at se om der er forbindelse til din router.
3. ping www.ni.dk for at se om der er forbindelse ud på internettet.

Måden du gør det på: ( kopi fra tidliger)
ok, vælg start, tryk kør, skriv cmd, der kommer en sort box frem, i den skriver du ipconfig, så kommer der nogle ip adr. frem.
Så skriver du ping feks 192.168.1.10 ( det nummer som står i "IP-adresse"), og så prøver du dig frem som beskrevet tidliger.
(GW = Standardgateway)

Når ens netkort har en 169. adr. betyder det at windows ikke har fået tildelt en ip adr og har selv tildelt sig en ip adr.
En 169. adr. kan ikke bruges på internettet

Har du prøvet at skite dit netkort.
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2005 - 16:04 #35
Du skal IKKE slette mapperne - KUN indholdet ;)
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Er der modem eller trådløs netkort i den også??
Det er nemlig ikke normalt, at den tildeler IP adresse selv !

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor netværkskort
H-klik på enhederne der og vælg fjern
genstart pc`en og lad windows finde og installere igen
Avatar billede ac130172 Juniormester
23. november 2005 - 17:36 #36
Har slettet ind. af mapper. Intet modem eller trådløst netkort installeret. Har geninstalleret netkort uden held. Stadig ingen gyldig ip-adresse. Mærkeligt når der har været en gyldig ip-adresse. Er nok lidt dum. Men skal jeg skrive ordet ping i den sorte boks.
Avatar billede billund Nybegynder
23. november 2005 - 19:25 #37
Ja, du skal starte med at se hvilken ip adr. du har ved at bruge kommandoen IPCONFIG
Så kommer din ip adr. undermaske og din defaultgateway.
Så skriver du PING og den adr. som står i ip-adressen ( feks 192.168.1.101), hvis der er svar så prøver du med med din defaultgateway, som gerne skulle være adr. på din router, hvis der er svar ved du at der er forbindelse til din router, så prøver du at lave en ping ud på internettet, hvis der er svar så kan du begynde at kigge på hvad der er galt med din windows installation.
Hvis du stadig har en 169. adr så er det helt sikket at du ikke kommer nogen steder, en 169 adr. kan ikke routes.

Jeg syntes at du skal prøve at installerer netkortet fra den maskine som virker, for det virker lidt som at det er dit netkort som ikke virker helt som det skal.
Når du så prøver at komme på nettet igen, så sørg for at det er den eneste maskine som er på din router, så du udelukker andre fejl kilder. (tag også din linksys router fra)
Avatar billede ac130172 Juniormester
23. november 2005 - 19:36 #38
Desværre passer netkortet fra den maskine der virker ikke til den syge maskine. Men jeg må have fat i et nyt, for jeg bliver mere og mere sikker på, at det er det, der er galt.
Avatar billede ac130172 Juniormester
10. december 2005 - 21:22 #39
Det var netkortet. Nu kører det. Har gjort det i et stykke tid. Havde dersværre glemt jer. Forsøger at give både billund og haverslev point for den flotte hjælp.

God jul
Avatar billede ac130172 Juniormester
10. december 2005 - 21:25 #40
Hvordan f. er det nu lige jeg giver point?
Avatar billede haverslev Novice
10. december 2005 - 21:54 #41
Avatar billede ac130172 Juniormester
11. december 2005 - 10:59 #42
Ok. Billund vil du lægge et svar. Så kan jeg dele pointene mellem jer
Avatar billede billund Nybegynder
11. december 2005 - 20:28 #43
ok, her er et svar
Avatar billede ac130172 Juniormester
13. december 2005 - 21:10 #44
Håber i har fået point. Endnu en gang tak for hjælpen.