Avatar billede macriis Nybegynder
21. november 2005 - 19:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

td vil ikke top alignes

Hej

Hvorfor kan jeg ikke få teksten til at reagere på valign="top" på denne side: http://www.1mc1dj.com/index_test.asp?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. november 2005 - 19:30 #1
Præcist hvor henne?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. november 2005 - 19:32 #2
Der er vist lidt problemer med dit rowspan hvis jeg har talt korrekt..
Avatar billede jokkejensen Novice
21. november 2005 - 19:32 #3
lsskaarup >> i IE..
Avatar billede macriis Nybegynder
21. november 2005 - 22:01 #4
Nej. Rowspan er rigtig nok. Se dette eksempel:

<table width="385" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td rowspan="2">&nbsp;</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td rowspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

Det kan ikke laves anderledes så vidt jeg kan regne ud.
Avatar billede roenving Novice
21. november 2005 - 22:46 #5
Hvorfor sætter du ikke bare en højde på cellen i den anden række ?-)

<td align="left" valign="top" bgcolor="#2A2723" height="726">tekst</td>

-- iøvrigt er det vel noget vrøvl at bruge html 3.2 og kalde det xhtml transitional ?o]
Avatar billede macriis Nybegynder
22. november 2005 - 11:43 #6
roenving: Det spiller med højden. Takker. Smid et svar.

Måske det er noget vrøvl med HTML 3.2 blandet med en XHTML doctag, men det bunder desværre i uvidenhed. Laves tabeller ikke sådan i XHTML?
Avatar billede roenving Novice
22. november 2005 - 16:38 #7
Tjah både og ...

<table width="888" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">

-- align=center til at centrere er i hvert fald ikke xhtml (knap nok html4 !-) og alle andre attributter anbefales det at lægge i style (enten inline eller i et stylesheet !-)

Sådan kinne jeg eksempelvis gøre det:

<table id="maintable">
...

<style="text/css">
html,body{height:100%;margin:0;padding:0;}
#maintable{width:888px;margin:0 auto;border:0;border-collapse:collapse;}
#maintable td{margin:0;border:0;padding:0;}
/* ... */
</style>
Avatar billede roenving Novice
22. november 2005 - 16:39 #8
Velbekomme '-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. november 2005 - 17:01 #9
<ole>

- prøv at læse disse to:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538

Som WWW ser ud idag, er der stortset kun bagdele ved at bruge XHTML  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
22. november 2005 - 22:02 #10
-- og tak for point ;~}
Avatar billede nielle Nybegynder
22. november 2005 - 22:09 #11
Jeg troede at den måde at bruge height på var deprecated?

http://www.blooberry.com/indexdot/html/tagpages/t/thtd.htm
Avatar billede roenving Novice
22. november 2005 - 22:12 #12
Det er den også, hvilket var en af grundene til, at jeg lavede bemærkningen om html3.2 ...

-- og derefter viste hvordan css skulle bruges !-)
Avatar billede macriis Nybegynder
24. november 2005 - 09:54 #13
olebole> Det er to meget spændende artikler, hvilket har gjort at jeg vil nøjes med HTML 4.01 indtil jeg og verdens browsere har lært XHTML 2.0.

Ærgeligt at man ikke kan tilmelde sig en update-mail for hvornår en artikel opdateres. Jeg venter spændt på en del 3/konklusion.

nielle> Blooberry.com ser brugbar ud. Det er dog ikke helt nemt lige at sætte sig ind i sidens opbygning.
Avatar billede roenving Novice
24. november 2005 - 13:02 #14
indexDot-siderne kan absolut anbefales, så det kan betale sig at sætte sig ind i den måde han serverer oplysningerne, specielt browser-kompatibilitet og standard-overholdelse !-)
Avatar billede macriis Nybegynder
24. november 2005 - 17:25 #15
olebole> Hvad gør jeg så egentlig når jeg laver web til mobiltelefoner? En mobiltelefon vil jeg gerne have XHTML så vidt jeg ved. Stort set alle mobilfabrikanter skriver jo at deres terminaler understøtter XHTML 1.1.

Jeg har erfaring med at benytte XHTML og WML til mobiltelefoner. Og XHTML har vist sig langt lettere at arbejde med end WML. WML kunne desværre opføre sig langt forskelligt på forskellige terminaler. Og så tilbyder WML jo slet ikke så mange muligheder for at lave design.