Avatar billede petla Nybegynder
21. november 2005 - 08:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

For mange poster

Hej

Jeg har et problem med følgende view, hvis startdato har mere end 1 post pr. type pr. dag returneres alle jeg skal kun bruge en. hvordan får jeg en pr. type uanset hvor mange der er med samme dato pr. type?

SELECT    TOP 100 PERCENT tab.TYPE, tab.StartDato, tab.NORM AS NormFrisk
FROM        (SELECT DISTINCT type, MAX(startdato) maxDato, normtekst
                      FROM          dbo.normspec
                      GROUP BY type, normtekst) tab2 LEFT OUTER JOIN
                      dbo.Normspec tab ON tab2.normtekst COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS = tab.NORMTEKST AND tab.TYPE = tab2.type AND
                      tab.StartDato = tab2.maxDato
WHERE    (NOT (tab.NORM = 0)) AND (tab.Analyseperiode = 0) AND (tab.NORMTEKST = N'TeoretiskVand%')
ORDER BY tab.TYPE
Avatar billede bromer Nybegynder
21. november 2005 - 09:04 #1
Kan du ikke group'e på datoen også?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. november 2005 - 10:01 #2
Det hjælper ikke at group'e på Datoen, for de er jo nok også forskellige

Du kan groupe på DATEDIFF(d, StartDato, GETDATE())
Avatar billede bromer Nybegynder
21. november 2005 - 10:36 #3
Ja.. det var også det jeg mente.. fik bare ikke lige formidlet det så klart. Group'e på datodelen af datoen :)
Avatar billede petla Nybegynder
21. november 2005 - 12:03 #4
Jeg har løst det ved at tage max(nøglefeltet) der er (int), personen der har lavet DB har ikke lavet datofeltet med tid derfor flere på samme.

Men tak for jeres input.