Avatar billede baqmand Nybegynder
20. november 2005 - 17:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til virus Trojan.Elitebar

har fået en virus som hedder Trojan.Elitebar. norton har fundet den og slettet den, men den bliver tilsyneladende gendannet og der popper hele tiden en boks op og fortæller den er fjernet. håber virkelig i kan hjælpe!

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
C:\WINDOWS\etb\pokapoka61.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\navw32.exe
C:\Programmer\EA GAMES\Battlefield 2\BF2 SP Bot Change v2.1.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\navw32.exe
C:\Programmer\FlashFXP\HijackThis - new.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\navw32.exe
C:\Programmer\FlashFXP\FlashFXP.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\navw32.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [RegSvr32] C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Installer] C:\WINDOWS\system32\ntdll.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "C:\Programmer\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: PlexTools Professional.lnk = C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1124826757107
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede levich Nybegynder
20. november 2005 - 18:33 #1
Jeg ser på det, øjeblik
Avatar billede levich Nybegynder
20. november 2005 - 18:45 #2
Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Hent scannereren http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe.

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Installer] C:\WINDOWS\system32\ntdll.exe

(4)
Åbn en tilfældig mappe, i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\system32\ntdll.exe

(5)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(6)
Kør scanneren mwav.exe, og sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Tryk på Scan Clean.
Scanningen kan godt tage nogen tid.

(7)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(8)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.

Evt. Skal vi se på denne linje senere, jeg skal nok sige til:
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
Avatar billede levich Nybegynder
20. november 2005 - 18:46 #3
Vent lidt, der er ændringer
Avatar billede levich Nybegynder
20. november 2005 - 18:48 #4
I punkt (4) i ovenstående vejledning skal der slettes to filer:
C:\WINDOWS\system32\ntdll.exe
C:\WINDOWS\etb\pokapoka61.exe

Den sidste er sandsynligvis skyld i dit problem med EliteBar
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. november 2005 - 20:38 #5
levich -> Den sidste er helt korrekt en del af elitum, men der er mere som gemmer sig for HijackThis. Ewido snupper det i øjeblikket. Hvis ikke, så har jeg et værktøj. Sig bare til.
Avatar billede baqmand Nybegynder
20. november 2005 - 20:49 #6
jeg kan ikke fjerne C:\WINDOWS\system32\ntdll.exe og C:\WINDOWS\etb\pokapoka61.exe findes ikke :S
Avatar billede baqmand Nybegynder
20. november 2005 - 22:04 #7
her er logfilen

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
C:\Programmer\FlashFXP\HijackThis - new.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://securityresponse.symantec.com/avcenter/fix_homepage/index.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [RegSvr32] C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "C:\Programmer\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: PlexTools Professional.lnk = C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1124826757107
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede levich Nybegynder
20. november 2005 - 22:09 #8
Jeg har ikke stor erfaring med ewido, så derfor vil jeg gerne vi først prøver med Spybot:

Hent http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot (Spybot).
Start programmet, opdater og scan. Slet linjerne med rød tekst.
Genstart computeren og udfør kun nedenstående, hvis EliteBar ikke er væk.

Hent Ewido:
http://www.ewido.net/en/download
Installer og kør Ewido -> Opdater straks -> kør en fuld scanning.
Ewido laver en lille log, som du skal kopiere herind.
Avatar billede levich Nybegynder
20. november 2005 - 22:11 #9
Hovsa, jeg kan se af din log, at du har ewido. Det betyder sikkert at du allerede har udført en scanning med det.
Avatar billede levich Nybegynder
17. januar 2006 - 22:04 #10
Kom du nogensinde videre?