Avatar billede carl_johan Nybegynder
20. november 2005 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved Lopslag

Hejsa

Nu har jeg snart brugt det meste af dagen på at få løst denne gåde....ER der nogle der kan hjælpe mig??

Jeg har lavet et lopslag i ark2 hvor den skal finde samme nummer som jeg har anført i A2 overføre navnet som står i kolonne 2.
således:
=LOPSLAG(A2;Ark1!B2:G7;2;FALSK)

Problemet er at den kommer op med en fejlmelding (#I/T) når jeg selv skriver nummeret den skal kigge efter, hvis jeg derimod kopiere nummeret fra ark 1 er der ingen problem....
Jeg syntes jeg har sat samme formater i de 2 rubrikker, men noget er altså galt, men hvad???
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2005 - 16:52 #1
Det er muligt at nummeret står som tekst i det ene ark, mens du skriver det som tal i det andet. Eller muligvis er dert en blank efter nummeret, i det ark, hvor du leder med opslagsfunktionen.
Avatar billede mugs Novice
20. november 2005 - 16:53 #2
Du indtaster en værdi i Celle A24. LOPSLAG finder den tilsvarende værdi i det navngivne område "Varer" (et andet ark. Den skal returnere værdien i kolonne2.

=LOPSLAG(A24;Varer;2;FALSK)

Hvis den indtastede værdi ikke findes i "varer" returneres fejlen #IT. Jen kan sende dig et eksempel.
Avatar billede carl_johan Nybegynder
20. november 2005 - 16:59 #3
ALtså selve formlen virker fint nok så længe jeg selv kopiere tallet (referencen) ind i a2, problemet er når jeg selv taster det. Mit umiddelbare svare ville også være formateringen. Men de står begge som Standard, som jkrons pointere.
Avatar billede carl_johan Nybegynder
20. november 2005 - 17:01 #4
Måske kan det hjælpe, tallene jeg tager referere til står helt til venstre i kolonnen indtil jeg redigere i den, så står den pludselig til højre.... (men er hverken venstre eller højre justeret)
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2005 - 17:01 #5
Prøv at gå til arket, hvor nummeret står. Tast det om her. Prøv som om det virker, når du selv taster det i A2.
Avatar billede carl_johan Nybegynder
20. november 2005 - 17:03 #6
Det virker heller ikke, når jeg redigere tallet bliver det pludselig højre justeret.
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2005 - 17:04 #7
Hvis de står til venstre, opfattes de som tekst. Og når du taster opfattes de som tal.
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2005 - 17:06 #8
Prøv evt. følgende:

Skriv et 1-tal i en tom, celle i det ark, hvor du har dine data. Kopier cellen. Marker hele det område dine numre står i. Vælg Rediger - Indsæt speciel. Marker Multiplicer og klik OK. Kommer det så til at virke?
Avatar billede carl_johan Nybegynder
20. november 2005 - 17:12 #9
Det var der fejlen lå, tak havde prøvet at formater celler, men det var ikke nok.
smid et svar så jeg kan komme af med nogle points.
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2005 - 17:23 #10
Velbekomme :-)
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2005 - 17:24 #11
I øvrigt kan jeg sige, at formatet kun ændrer på præsentationen af cellerne, ikke på deres indhold. Så hvis cellerne indeholder tekst, bliver de ved med at indeholde tekst, selv om du formaterer dem som tal.