Avatar billede basketball Nybegynder
20. november 2005 - 15:22 Der er 3 kommentarer

Inner join

Hejsa,

Håber nogen der kan hjælpe med mig et lille problem :)

Har to tabeller

Tabel 1: id, bruger
Tabel 2: id, title, bruger, kontakt

Det jeg forsøger er man ved at vælge et brugernavn i tabel1 kan få et print af alle rækker i tabel 2 hvor brugernavnet er identisk :)

Indtil videre har jeg.

<?php
$dbhost = 'xxx';
$dbuser = 'xxx';
$dbpass = 'xxx';
$dbname = 'xxx';

$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql');
mysql_select_db($dbname);

$query = mysql_query("SELECT bruger, id FROM test1 INNER JOIN test
ON test1.bruger = test.bruger");

?>

Men har lidt store problemer med at komme videre, selvom jeg tror det faktisk er ret simpelt :) håber nogen har et skønt indput :)
Avatar billede jaw Nybegynder
20. november 2005 - 15:32 #1
$query = mysql_query("SELECT test1.bruger, test1.id, test.id as testid, test.titel, test.kontakt FROM test1 INNER JOIN test
ON test1.bruger = test.bruger");
?
Avatar billede basketball Nybegynder
20. november 2005 - 15:42 #2
hejsa, jo der melder ikke fejl, men problemet er det samme, der kommer ingen data ud? :)
Avatar billede jaw Nybegynder
20. november 2005 - 15:57 #3
Hvordan gør du for at få dem ud da?