Avatar billede folle Nybegynder
20. november 2005 - 12:29 Der er 4 kommentarer

custom browse button

Jeg har lavet en side hvor jeg selv har designet alle knapper. Nu har jeg tilføjet en funktion hvor man kan uploade filer til siden vha. en form.

<form action='fil.php' enctype='multipart/form-data'>
<input type='file' name='uploadedFile'>
</form>

Kan jeg lave min egen knap til "browse"-funktionen i stedet for browserens standard knap?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. november 2005 - 12:33 #1
Ikke mig bekendt, da det netop er en fast del af browseren.

Hvis du vil customize din upload form, så skal du kigge efter noget Java applet.

Men jeg kan jo tage fejl?
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2005 - 13:20 #2
Nej, du har helt ret, det kan ikke lade sig gøre, det er fordi at når du skal lave en almindelig knap til et billede skal du lave om på type'en sådan her:

<input type="image" name="submit" src="ditbillede.gif">

men når du laver en browse knap SKAL du have en type der hedder file, ellers er det ikke længere en browse knap. Derfor kan det ikke lade sig gøre :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2005 - 17:13 #3
<ole>

- og for at komme næste spm. i forkøbet:
Nej, du kan heller ikke style på knappen. File-inputtet er potentielt et ekstremt farligt element, så det bliver behandlet yderst restriktivt af browserne

/mvh
</bole>
Avatar billede stich Nybegynder
21. november 2005 - 00:31 #4
http://www.quirksmode.org/dom/inputfile.html
Jeg er dog ikke sikker på det er noget der kan billiges...