Avatar billede m_fisker Nybegynder
19. november 2005 - 21:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Telnet - debian

Hvis man er igang med at hente en fil med "wget." og man styre linux-spanden igemmen telnet. og man lukker telnet klient ned.
og lukker på linux igen med telnet klient.
hvordan kan kalder man wget frem igen.
og andre programmer der kører i baggrunden
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2005 - 22:57 #1
Er du sikker på du ikke kører det over SSH?

Hvordan startede du WGET siden det kører i baggrunden?
Avatar billede m_fisker Nybegynder
19. november 2005 - 23:03 #2
jeg har lige fundet ud af når man lukker af med telnet klient, så lukker wget også ned
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2005 - 23:09 #3
Hvis din wget download skal fortsætte så start den med et & bagefter.

wget <url> &

Alternativt så hent programmet screen, som du kan detache og lukke din klient, åbne den senere re-attache screenen.

--
pacroon
Avatar billede oz2kas Nybegynder
20. november 2005 - 11:26 #4
Du kan starte wget i baggrunden på flere forskellige måder.
wget -b er wget's egen metode, og ellers kan du bruge enten: "wget url &", eller: "nohup wget url &"

Jeg vil anbefale dig følgende:
brug ssh fremfor telnet - dette er meget mere sikkert, samt du kan mange flere ting med ssh (port tunneling er blot en af tingene).
installer programmet screen som også allerede er blevet sagt, og brug dette til at holde en session kørende, også når du logger ud.

start screen, arbejd, og når du skal logge ud trykker du "ctrl+a+d", dette detacher din screen session, og du kan senere genoptage den med "screen -r"
I screen kan du samtidig også have flere "vinduer", prøv blot at trykke "ctrl+a+c" - du skifter mellem disse med "ctrl+a+0-9", du kan også skifte mellem de 2 sidste med "ctrl+a+a"

/Kasper
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. november 2005 - 08:23 #5
kommet videre?
Avatar billede m_fisker Nybegynder
28. november 2005 - 12:08 #6
det kom ikke videre..
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 13:09 #7
Tak for point. :)

oz2kas > Hvis du vil have nogle af dem så sig til...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. november 2005 - 15:14 #8
Tak men ellers tak.

Hvorfor opretter du et lign. spørgsmål igen?
http://exp.dk/spm/667987