Avatar billede lars-ole Nybegynder
19. november 2005 - 17:36 Der er 11 kommentarer

Ændring af HTTP Settings

Ændring af http settings
Kære Eksperten !
Jeg har fundet et program som jeg gerne vil prøve, navnet er TOR / Privoxy for web browsing, jeg har installeret alt, mangler at ændre http port. I installationsanvisningen fortælles at man manuelt skal gå ind og ændre http port, der vises følgende åbning af ”Internet Options” derefter åbning af ”Local Area Network (LAN) Settings”  til sidst åbning af ”Proxy Settings” hvor man skal ændre til http port nr. 8118.  Jeg kan finde internetindstillinger, men de to sidste vinduer kan jeg ikke finde.
Hvis og såfremt man kan ændre er jeg så ved at vove mig ud i nogle forkerte ændringer af mit system , kan jeg skifte tilbage hvis jeg ikke bryder mig om programmet, vil PC køre uden problemer med ny port.

Mit system er følgende: Windows XP Professional Version 2002  Service Pack 2
Computer: AMD Athlon (tm) Processor    1,4 GHz  512 MB Ram    NTFS

Med venlig hilsen
Lars-Ole
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2005 - 18:06 #1
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2005 - 18:07 #2
Og hvis du fortryder, kan du bare fjerne markeringen i checkbox'en "Use a proxy server.. bla bla".
Avatar billede lars-ole Nybegynder
19. november 2005 - 18:15 #3
Kikker lige hvad du har sendt, tak
Avatar billede lars-ole Nybegynder
19. november 2005 - 18:20 #4
Hvordan finder jeg det første vindue Google-Microsoft Internet Explore, det er da ikke det vindue jeg finder hvis jeg går ind i kontrolpanel og trykker på internetindstillinger
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2005 - 18:27 #5
Det burde det være - hvis du starter Internet Explorer, og trykker Tools -> Internet Options, eller starter internetindstillinger fra kontrolpanelet - men du skal selvfølgelig huske at vælge fanen "Connections" eller "Forbindelser" på dansk (markeret med rødt, øverst til venstre), før du vil se det skærmbillede, jeg har vist der.

Og så er der naturligvis den lille forskel at min er engelsk, hvor din nok er dansk.
Avatar billede lars-ole Nybegynder
19. november 2005 - 18:36 #6
Undersøger lige, skal jeg trykke på accepter hver gang jeg skal have dit svar, jeg er ellers ude for at trykke på spørgsmål hver gang for at få dit svar frem
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2005 - 18:45 #7
Jeg har ikke lagt et svar, hvis det er det du mener?
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2005 - 18:45 #8
..Eller.. nu har jeg :P
Avatar billede lars-ole Nybegynder
19. november 2005 - 19:18 #9
Jo jeg fandt den, men det er et helt andet vindue i den danske end den engelske version som er anvist i vejledning, i den engelske er der bare to rubrikker til højre for HTTP i den første står "localhost" i den næste står så "8118" men på min danske version er der to rammer hvor der i den øverste er to felter til flueben hvor der i den første står -Automatisk registrering af indstillinger- og den næste står -Brug scribt til automatiske indstillinger- går ud fra de ikke skal røres i den nederste ramme er der så rubrikken til flueben hvor der står -Brug Proxyserver til Lan- så er der to felter den ene er til adresse den anden er så til port nr. I samme felt ved den danske står i parantes (Disse indstillinger anvendes ikke på opkalds-eller VPN forbindelser)men i den engelske anvisning hvor der står "localhost" men den danske står "adresse" hvad gør jeg der, pu ha en større forklaring håber du kan forstå. men du svarede ikke på hvad jeg skulle for ikke at logge af og på for at få svar frem, skal jeg trykke på acceptere hver gang
Avatar billede lars-ole Nybegynder
19. november 2005 - 19:31 #10
Jeg glemte at fortælle at der i den engelske vejledning nederst er firkant til flueben som er markeret med flueben hvor der står: Use the same proxy server for all protocols
Avatar billede lars-ole Nybegynder
19. november 2005 - 20:00 #11
Har lige fundet ud af at jeg skal trykke på avanseret for at komme ind i et vindue der er mage til det engelske, ok jeg er ikke særlig god til at operere i alt dette her men jeg lære jo hver gang. Jeg tror nu at jeg kan ordne det jeg skal. Tusind tak for hjælpen, håber jeg må henvende mig en anden gang. God Weekend
MVH
Lars-Ole