Avatar billede hepou Nybegynder
19. november 2005 - 14:12 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Linksys print server + mac

Jeg har et "lille" problem.

Jeg har en linksys printserver (Model: WPS54G) som jeg ikke kan få til at virke med en mac. Jeg kan uden problemer få den til at virke med pc'er. Problemet er at jeg ikke kan finde printeren.

Nogen der ved om der skal gøres noget specielt på en mac og evt. hvad?

:)
Avatar billede wave Nybegynder
21. november 2005 - 09:51 #1
Problemet du er oppe i mod er at din Printserver WPS54G ikke understøtter appletalk protokollen, så du kan ikke bare tilslutte printeren via vælgeren, du kan evt. oprette forbindelsen til printeren via TCP/IP. men igen du kan ikke browse printeren. :o(
Avatar billede hepou Nybegynder
21. november 2005 - 10:00 #2
Jeg fandt løsningen på det sent lørdag aften, men glemte at lukke tråden. Sorry. Løsningen var at tilgå printeren med HP IP Printing. Ganske nemt.
Avatar billede hepou Nybegynder
21. november 2005 - 10:02 #3
Du får lidt for svaret da jeg nu er glemsom og ikke fik lukket spørgsmålet.

:)
Avatar billede wave Nybegynder
21. november 2005 - 10:14 #4
Svaret er nu stadig det samme, Du måtte benytte tcp/ip istedet for appletalk :O)