Avatar billede ziprar Nybegynder
18. november 2005 - 18:26 Der er 2 kommentarer

Problemer med sleep i en løkke

Jeg sidder og er igang med at lave et program, der skal tage nogle målinger fra et stykke hardware med en frekvens op mod 1-200Hz. Jeg vil gerne vide hvor lang tid, der går mellem hver måling.. System.Timers(), hvor aflæsningsfunktionen ligger på Ticks-eventen, er for langsomt.

Lige nu er jeg kommet frem til en løsning med en uendelig løkke, der looper over bl.a. Sleep(cirka 1/frekvens). Det betyder, der ikke kan eksekveres noget som fx tryk på en stopknap. Findes der en funktion, der tillader en "pause" så knapper mm. kan eksekveres?

Så hvad jeg leder efter er løsningsforslag.
Avatar billede 2c Nybegynder
18. november 2005 - 23:12 #1
Umidelbart vil jeg mene, at du skal oprette en tråd der laver målingerne.
Avatar billede 2c Nybegynder
18. november 2005 - 23:17 #2
Altså lav en klasse med en funktion, som laver målingerne, og skriver dem til en variabel. Ha en get funktion i klassen til målingen, og start så funktionen i en tråd, og tilgå den så fra en anden klasse eller noget.

Lidt information om tråde i vb.net:
http://www.startvbdotnet.com/threading/default.aspx