Avatar billede pixel Nybegynder
06. november 1999 - 21:27 Der er 1 løsning

Mapper og filer

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at have et script (asp) der tog noget data fra en Form (Navn, username, email, køn og alder, webaddrese) og sendte resultatet til min email addresse, Desuden skulle der oprette en mappe med username som navn og en "index.html" fil inden i denne mappe som kun indeholdt "webaddresse"

Det ville være SÅ kanon hvis der var en der kunne gøre det.
Avatar billede mlykke Nybegynder
07. november 1999 - 09:14 #1
Det du ønsker at gøre er faktsik rimelig simpelt...prøv at dele problemet op i nogle små bidder...så kan du løse selv den mest umulige opgave....

1. hent nogle data fra en form og send en email

løsning: Du laver en side med formfelterne selvfølgelig og så laver du et script som sender det via af et email komponent, fx. JMail eller APSMail afhængig af hvad du har på den server du bruger. Du kan kigge på http://www.dimac.net/ for at finde ud af hvordan du bruger JMail.

2. Oprette en mappe med username fra formularen

Løsning: I samme script som du sender emailen fra laver du simpelthen bare en funktion som opretter en mappe...det gøres med følgende kode:

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set a = fs.CreateFolder(username)

Så bliver der oprettet en folder.

3. Kopiere en index.html fil ind i den oprettede mappe og skriv webadressen i index filen

Løsning:
Her gør du det at du laver en ny textfil...indsætter de data du vil ha' i filen og gemmer dne på serveren....Der skal selvfølgelig være write adgang før du kan gøre det.

Noget kode:
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set a = fs.CreateTextFile(username & "\index.html", True)
a.WriteLine("<HTML><HEAD><TITLE>")
a.Close

osv....du fortsætter bare med alt der der skal stå i index.html filen..så kører det :)