Avatar billede petersss Nybegynder
18. november 2005 - 14:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DataAdapter.Update()

Hej.
Jeg forsøger at kopiere en række fra en access db til en anden vha. DataSets og DataAdapters.
Jeg har smidt tabel schemaet og rækken ind i et DataSet objekt  (med RowState = Added), og ønsker nu at lægge det ind i en anden db med følgende kode:
//kode start
string cmdGetMp3 = "SELECT * FROM `mp3`";
OleDbCommand getMp3Command = new OleDbCommand(cmdGetMp3,dbConnection);
OleDbDataAdapter dbDataAdapter = new OleDbDataAdapter(getMp3Command);
new OleDbCommandBuilder(dbDataAdapter);
dbDataAdapter.RowUpdating += new OleDbRowUpdatingEventHandler( OnRowUpdating );
dbDataAdapter.Update(mp3,"mp3");

//kode slut
eventhandleren har jeg smidt ind for at finde ud af hvad der egentligt sendes videre ved kald af Update:
"INSERT INTO Musik Kunstner( Kunstnernavn , GenreID , År , Nationalitet , Date_of_import ) VALUES ( ? , ? , ? , ? , ? )"

Som jeg får følgende exception af: "Syntax error in INSERT INTO statement."

Værdierne burde være smidt ind i stedet for spørgsmålstegnene, og hvis jeg laver et breakpoint og sætter et watch på DataSet mp3, ser jeg at rækkens værdier er korrekte.
Avatar billede petersss Nybegynder
18. november 2005 - 14:45 #1
Hmm, dataAdapter kan ikke klare column names med whitespace...
Avatar billede hacked Nybegynder
18. november 2005 - 14:47 #2
Er det bare mig skal musikkunstner ikke være i et ord?

"INSERT INTO Musik Kunstner( Kunstnernavn , GenreID , År , Nationalitet , Date_of_import ) VALUES ( ? , ? , ? , ? , ? )"

Sådan som jeg ser det erklærer du 2 tabeller
Avatar billede hacked Nybegynder
18. november 2005 - 14:48 #3
woops nvm :) - fik set din kommentar for sent :/
Var lidt for hurtig :/
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. november 2005 - 14:49 #4
som ovenstående kommentarer beskriver skal du bruge:
"INSERT INTO MusikKunstner( Kunstnernavn , GenreID , År , Nationalitet , Date_of_import ) VALUES ( ? , ? , ? , ? , ? )"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:56 #5
Du mangler at lukke spørgsmålet.