Avatar billede kingrex666 Nybegynder
18. november 2005 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tilføj tekst og links automatisk til siden?

hej alle

jeg har siden www.2kokke.dk hvor jeg skriver opskrifter ind. Det er noget være noget at skrive en ny opskrift ind og derefter skulle lave links hen til den det tager lang tid.

Jeg tænkte på om jeg kunne have en admin sted på siden hvor jeg udfyldte en form og submittet den og den så selv lavede teksten og linket i den kategori jeg bestemte.??? Dette skulle kunne lade sig gøre men hvor meget af selve siden skal omlægges for at kunne lave det? Og skal det laves i mysql.

Og til sidst hvordan laver men det?

Jeg kan god give kilde koder...

jeg bruger lige nu header og footer som hentes på nye sider. ikke templates.

/Rasmus
Avatar billede stalle Nybegynder
18. november 2005 - 12:08 #1
Det smarteste ville være og lave det med mysql.

Når du så har en database struktur du er tilfreds med, er det "bare" og lave en side med en form, der indeholder de felter som skal udfyldes.

Jeg ville nok lave det således at du har en tabel med kategorier, og en med selve opskrifterne.
Så skal der være et felt i tabellen over opskrifte, der refererer til det id kategorien har i kategori-tabellen
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. november 2005 - 13:05 #2
mysql vil bestemt være det smarteste.
Men du kan også lave på følgende måde:

Du tager alt html koden over opskriften, og smider i header.php

og koden under smider du i footer.php

Når du så skal tilføje en ny opskrift laver du bare:

<?php
include("header.php");
?>

opskriften...

<?php
include("footer.php");
?>
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
19. november 2005 - 18:12 #3
jakobdo

Sådan gør jeg allerede, det jeg var ude efter var at lave et sted hvor jeg via nettet tilføjede opskrifter og den (siden) selv lavede resten (links, opsætning etc)
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
19. november 2005 - 18:14 #4
er det svært at lave siden i mysql? og er der en smart måde at lave det på? og hvor finder jeg den? er der muligvis en der har en tamplate som jeg "bare" smider mit design i etc ..... eller skal det hele kodes om?
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
19. november 2005 - 18:15 #5
kan man tænke sig at jeg har siden med

<?php
include("header.php");
?>

opskriften... = mysql elementet?

<?php
include("footer.php");
?>
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
19. november 2005 - 18:16 #6
elle skal hele siden bygges i mysql?
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. november 2005 - 17:47 #7
Du kunne jo lave at hver side hvad et text felt i din database.
Og om det er svært nej.
Men det kræver en smule kodning.
Men du kunne lave det i stil med:
index.php?site=1

Og på index.php:

<?php
include("header.php");
?>

$siteID = (int)mysql_escape_string($_GET['site'])
$query = mysql_query("SELECT * FROM sites WHERE id = ".$id." LIMIT 1");
osv....

<?php
include("footer.php");
?>
Avatar billede kingrex666 Nybegynder
08. marts 2008 - 09:59 #8
lukket