Avatar billede goodpeace Nybegynder
18. november 2005 - 10:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hamachi og sikkerhed?

Jeg har fundet frem til programmet Hamachi (www.hamachi.cc), hvormed man ret nemt kan lave et VPN mellem 2 pc'ere, og dermed f.eks. spille online som om det var et LAN.

Det fungerer glimrende, og kan endda nogen gange forbedre spil-oplevelsen mht lag.

Mit spørgsmål er bare om der er en sikkerhedsrisiko forbundet med at bruge Hamachi?

Umiddelbart bliver ens delte mapper tilgængelige for den anden bruger, men hvis man allerede har lukket for adgangen til delte mapper eller slet ikke deler nogen, så er der ikke adgang.

Kan en virus fra den ene PC brede sig til den anden PC via hamachi?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. november 2005 - 10:52 #1
Ved et kort gennemsyn ser principperne fornuftige ud og jeg kan heller ikke finde advarsler på de gængse sites hvor den slags annonceres. Jeg ville uden bekymring anvende det til almindelig kommunikation, men bestemt være forsigtig med fortrolig kommunikation. Her ville jeg nok påtrykke yderligere et lag sikkerhed med et anerkendt produkt.

Vira kan sagtens brede sig når det først er kommet inden for lanet og der kan også udvikles særlige vire der udnytter Hamachi til at sprede sig. Jeg har dog ikke kunne finde nogen former for indikationer på at dette skulle være en særlig risiko
Avatar billede goodpeace Nybegynder
27. maj 2006 - 11:41 #2
har ikke hørt om nogen problemer, og desuden var der heller ikke den store nytte mht lag-problemer....