Avatar billede karryen Nybegynder
17. november 2005 - 16:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

logon/off script

Hej,

Jeg har ikke før arbejde med logon og logoff scripts,så jeg søger et 'færdigt' script.

Jeg skal mappe drev, afhængigt af hvilken bruger det er og den skal kun gøre det hvis drevene ikke allerede er connectede ( logon )

Jeg skal disconnecte disse drev ( logoff )
Avatar billede screem_brille Novice
17. november 2005 - 18:15 #1
IF "%OS%"=="Windows_NT" GOTO NT

:95
ECHO Windows 95/98
echo
echo **********
echo * Welcome *
echo **********
echo

rem: NET TIME \\server /SET /YES

If exist r:\ NET USE r: /D
If exist s:\ NET USE s: /D
If exist t:\ NET USE t: /D
rem: If exist S:\ NET USE S: /D
rem: If exist T:\ NET USE T: /D

rem: if not exist H:\ NET USE H: \\server\%USERNAME%$

rem: NET USE K: \\server\sharename
rem: NET USE N: \\server\sharename
rem: NET USE S: \\server\sharename
rem: NET USE L: \\server\sharename
GOTO EXIT

:NT
echo
echo **********
echo * Welcome *
echo **********
echo

If exist x:\ NET USE x: /D
rem: If exist s:\ NET USE s: /D
if exist y:\ NET USE y: /D
rem: if exist z:\ net use z: /d
if exist w:\ NET USE w: /D
If exist T:\ NET USE T: /D

rem:if not exist H:\ NET USE H: \\server\%USERNAME%$

NET USE x: \\fil-srv\finished-warez /persistent:no
rem: NET USE s: \\server\warez /persistent:no
NET USE y: \\fil-srv\Finished-Drivers /persistent:no
rem: net use z: \\server\g /persistent:no
NET USE w: \\fil-srv\f /persistent:no
GOTO EXIT
:EXIT
Avatar billede screem_brille Novice
17. november 2005 - 18:16 #2
gem ovenstående som en bat fil og kør den ved logon (skift selv server navn osv ud så det passer)
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 16:23 #3
undskyld den lange svartid. Hvordan får jeg den så til at disconnecte drevene igen når man logger ud?
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 16:24 #4
og er det er måde hvorpå jeg kan skrive hvad drevene skal hedder på den computer der mapper dem?
Avatar billede screem_brille Novice
21. november 2005 - 16:33 #5
er det ikke ligemeget om drevene er mapped endnu når brugeren logger af, de slettes jo pr automatik ved næste logon (så det er faktsik mere administrativt arbejde for ingen verdens skyld)
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 16:38 #6
jo, det kunne du jo sådan set godt have ret i. Er bange for jeg lige bliver nødt til at have en lille forklaring på dit script, fra :NT til :EXIT
Avatar billede screem_brille Novice
21. november 2005 - 16:41 #7
første linie undersøger om klienten har et NT baseret OS, hvis ja springes der til NT delen, hvis nej afvikles den anden del (som så gælder for win9X)
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 16:44 #8
jojo, kan jeg skam godt se, men har som sagt ikke rigtig keget med logon/off scripts før, så det er alt det ander der kræver nogle små forklaringer (:
Avatar billede screem_brille Novice
21. november 2005 - 16:52 #9
If exist t:\ NET USE t: /D denne linie undersøger om der allerede er et T drev mappet, hvis ja slettes det.
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 16:54 #10
Arh okay, herligt. Hvad betyder 'rem:'
Avatar billede screem_brille Novice
21. november 2005 - 16:55 #11
at den linie ikke afvikles, og teksten / kommmandoen efter blot springes over
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 16:57 #12
jamen hvad gør den så godt for?
Avatar billede screem_brille Novice
21. november 2005 - 17:01 #13
det kan bruges som oplysning til en selv, eller hid man af en eller anden årsag ikek vil slette linien, fordi man måske er ved at teste noget
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 17:08 #14
arh okay, så er jeg med. Så bare en sidste ting. Hvordan laver jeg sådan at hvis det fx er brugeren DOMÆNE\Administrator så skal den mappe nogle bestemte drev, og hvis det så er DOMÆNE\Karl så skal den gøre det med nogle andre, og så til sidste hvis det ikke er nogen af ovenståen, skal den bare mappe nogle helt gennerelle drev?
Avatar billede screem_brille Novice
21. november 2005 - 17:11 #15
gør du med en GPO som kører forskellige scripts afhængingt af hvilken gruppe / bruger den skal gælde for
Avatar billede karryen Nybegynder
21. november 2005 - 17:13 #16
ja okay, sådan kunne man selvfølgelig gøre det, men der er ingen måde at gøre det bå med en dos-commando ?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:15 #17
brug for mere hjælp ?
Avatar billede karryen Nybegynder
30. december 2005 - 13:07 #18
undskylkd, hvade helt glemt spørgsmålet. Mange tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 13:26 #19
var så lidt ;)